Kliente, oznámkuj svoji banku a pobočku! První výsledky

Za prvních 10 dnů se ankety zúčastnilo 751 bankovních klientů. Statistika výsledků se, vzhledem ke krátkému období, po které mohli lidé vyjádřit svůj názor, věnuje pouze hlavním parametrům ankety. Klienti mohou u každé otázky (9x) oznámkovat kvalitu poskytovaných služeb (od 1 výborné – do 5 nedostatečné).

Tabulka 1

Počet hlasujících v jednotlivých krajích
Kraj Počet
Hlavní město Praha 214
Moravskoslezský kraj 91
Jihomoravský kraj 85
Středočeský kraj 54
Ústecký kraj 47
Královéhradecký kraj 37
Olomoucký kraj 36
Jihočeský kraj 32
Pardubický kraj 31
Liberecký kraj 28
Zlínský kraj 28
Plzeňský kraj 27
Kraj Vysočina 22
Karlovarský kraj 18
Celkem 750

Tabulka 2

Počet hlasujících klientů podle bank
Banka Počet
Česká spořitelna 242
Komerční banka 121
ČSOB 113
GE Money Bank 84
eBanka 69
Poštovní spořitelna 63
Raiffeisenbank 18
Živnostenská banka 13
Volksbank CZ 7
Waldviertler Sparkasse von 1842 5
HVB Bank Czech Republic 5
Citibank 3
Jiná banka 2
PPF banka 1
Oberbank AG pobočka ČR 1
IC Banka 1
BAWAG Bank CZ 1
Celkem 749

Anketa má tři základní tématické části – prostředí poboček, služby a informace. V každé části ankety jsou tři otázky, které se týkají daného tématu.

Téma „prostředí pobočky“ zatím má u všech bank v průměru známku 2,19.

Téma „služby pobočky“ má průměrnou známku 2,31.

Téma „informace“ pak 2,21.

Pokud jde o jednotlivé otázky v rámci témat, tak nejlépe lidé reagovali na otázku týkající se dostupnosti banky, vzdálenosti od MHD, přístupnosti (1,73). To je také jediná otázka z devíti, jejíž průměrná známka byla pod 2,0. Naopak nejhůře hodnotí bankovní klienti čekací dobu a čas strávený v bance (2,58) a otevírací dobu (2,50). Detaily znázorňuje tabulka 3.

Tabulka 3

Hodnotící kritéria
Prostředí pobočky dostupnost 1,73
Otevírací doba 2,5
celkový pocit 2,34
Služby pobočky čekací doba 2,58
komplexnost služeb 2,25
přístup zaměstnanců 2,09
Informace Odborné znalosti 2,24
přístup k dokumentům 2,07
další informace 2,32

V tabulce 4 naleznete průměrnou známku jednotlivých hodnocených bank. V tabulce jsou uvedeny jen banky, které hodnotilo více než 50 návštěvníků webu. Nejpříznivěji je s velkým odstupem hodnocena eBanka (1,53), naopak nejhůře zatím Česká spořitelna (2,485).

Tabulka 4

Hodnocení bank
Banka Průměrná známka
Česká spořitelna 2,485
Komerční banka 2,334
ČSOB 2,227
GE Money Bank 2,171
eBanka 1,530
Poštovní spořitelna 2,173