Klient má mít navrch

Praha 31. ledna 2006 – ČSOB dnes zveřejnila výslednou zprávu z průzkumu mezi 24 266 klienty českých bank o úrovni bankovních služeb. Respondenti byli přímo osloveni bankou a prostřednictvím informačního portálu iDNES v průběhu prosince 2005. Z výsledku vyplývá, že většina klientů bank další regulaci bankovního sektoru nepodporuje a považuje prostředí bankovních služeb za dostatečně konkurenční. Současně však jsou klienti kritičtí k výši poplatků, i když kvalitu bankovních služeb hodnotí velmi kladně.

Finanční služby potřebují další kultivaci, řekl generální ředitel ČSOB Ing. Pavel Kavánek. V rámci průzkumu mi někteří lidé spontánně psali o svých zkušenostech, často si stěžovali na vrchnostenské chování bankovních úředníků. Moderní bankovní služby však musejí být založeny na osobním a partnerském přístupu ke každému klientovi. Nejlepším regulátorem bankovního prostředí je totiž sebevědomý a znalý klient, dodal Kavánek.

Podle čeho jste si vybral svoji současnou banku? Za nejdůležitější motivaci označilo více než 55 % respondentů dostupnost její pobočky. Naopak zcela okrajově (méně než u 10 % respondentů) toto rozhodnutí ovlivnily analýzy v tisku, reklama a srozumitelnost ceníku. Podle odborného garanta průzkumu RNDr. Ivana Tomka, nezávislého analytika v oblasti marketingu, tyto odpovědi demonstrují velmi tradiční přístup. V současné době se priority pro výběr nové banky mohou měnit, protože u nadstandardních služeb klienti kladou velký důraz na jednoduché a bezpečné internetové či GSM bankovnictví, a tak fyzická dostupnost pobočky bude nejspíše ztrácet na významu. Klienti hodnotili banky jako důvěryhodné instituce, které dokážou nejlépe ochránit jejich osobní údaje. V nabízené škále bankovní sektor zvítězil nad finančními úřady, policií, soudy, zdravotnictvím, pojišťovnami, telekomunikacemi a splátkovými prodejci, uvedl Tomek.

Kompletní závěrečná zpráva je k dispozici ke stažení na internetové adrese: www.csob.dbm.cz.