KB rozšířila přímé bankovnictví o dvě nové služby: Investování do fondů přes internet a telefon a předávání pohledávek přes internet

V Praze 4. října 2004 - Od 1. října mohou uživatelé internetového bankovnictví mojebanka a telefonního bankovnictví Expresní linka Komerční banky (KB) investovat do podílových fondů Investiční kapitálové společnosti KB, a. s. (IKS KB). Přes tyto kanály přímého bankovnictví mají klienti možnost provádět jak pasivní, tak i aktivní operace jako je uzavření rámcové smlouvy, nákup a prodej podílových listů fondů IKS KB, změna fondu, získání přehledu o jednotlivých investicích a fondech, jejich aktuálních kursech a řadu dalších služeb.

Naší hlavní motivací k rozšíření funkčnosti internetového a telefonního bankovnictví byla snaha dát co nejširšímu spektru našich klientů možnost investovat snadno a pohodlně do podílových fondů IKS KB. Klienti si mohou vybrat z osmi podílových fondů různého investičního zaměření mezi nimiž je i světový garantovaný fond Max se 100 procentní zárukou návratnosti investovaných prostředků, uvedl Peter Hollovič, vedoucí pro přímé bankovnictví KB.

Další novinkou je systém elektronického předávání a zaslání pohledávek firem, kdy právě zástava pohledávek z obchodního styku je nejvíce rozšířený způsob zajištění provozních úvěrů. Tato nová možnost komunikace s bankou znamená zjednodušení a zrychlení celého procesu. Klient již nemusí doručovat seznamy pohledávek do banky v papírové podobě, ale může automaticky načíst tyto údaje přímo ze svého účetnictví a zaslat je elektronicky do banky, podobně jako soubory platebních příkazů. Po oboustranné akceptaci dojde k zřízení zástavního práva banky k pohledávkám klienta. Vše se obejde bez fyzické manipulace s papírovými sestavami. K tomu, aby klient odeslal pohledávky ze svého pracoviště přímo do banky stačí jednoduchá obsluha aplikací mojebanka nebo profibanka.

Na konci září 2004 využívalo internetové bankovnictví mojebanka 207 tisíc klientů, což představuje meziroční nárůst o téměř 70 procent. Telefonní bankovnictví Expresní linka si ke stejnému datu zřídilo 571 tisíc klientů, tedy o 43 procenta více než-li ve stejném období v roce 2003. Meziroční nárůst uživatelů PC bankovnictví profibanka byl 8 procent na 21 700 klientů.

Prostřednictvím přímého bankovnictví, které je dostupné 24 hodin denně 365 dní v roce, bylo v září zadáno téměř 6 milionů platebních příkazů a klientům bylo zasláno více než 2 200 tisíc SMS zpráv s informacemi o jejich účtech.

Marie Petrovová
Tisková mluvčí KB