Komerční banka přináší od 1. ledna 2009 klientům výrazné úspory díky změně cen vybraných produktů a služeb

Komerční banka upraví s platností od 1. ledna 2009 ceny za vybrané produkty a služby. Majitelům vybraných balíčkových kont se výrazně sníží celkové náklady na bankovní služby díky zrušení poplatků za výběr z bankomatů KB nebo přidání příchozích transakcí do ceny balíčku, to vše při zachování stejně vysoké úrovně kvality.

Aktuální úprava cen za služby Komerční banky odpovídá filozofii, kterou banka dlouhodobě sleduje. Snažíme se nabídnout velmi dobrou cenu za produkty a služby, které klienti nejčastěji využívají. Naopak u služeb, jejichž poskytování je pro Komerční banku spojeno s vysokými náklady a klienti mají možnost zvolit službu alternativní, se ceny mírně zvýší, uvedl Zdeněk Mojžíšek, výkonný ředitel pro marketing Komerční banky.

U platebních karet Intercard a Prestige card zahrnutých v balíčcích Extra konto, resp. Komfort, nabízí Komerční banka nově všechny výběry v bankomatech KB zdarma. Oba balíčky tak ještě více posilují svou podobu „vše v jednom“, kdy především aktivní klienti ocení získání všech potřebných služeb v rámci jednoho balíčku a tedy jednoho poplatku. Zvýhodněny jsou také prestižní stříbrné a zlaté karty vydané Komerční bankou – jejich držitelé mohou nově měnit PIN v jakémkoli bankomatu KB zdarma.

Řada změn v sazebníku poplatků Komerční banky směřuje také k podpoře začínajících podnikatelů a firemní klientely. Komerční banka tak posiluje svou roli tradiční banky pro podnikatele a podniky nabízející jak přístup k úvěrům, tak kvalitní služby každodenního bankovnictví.

Cena balíčku Efekt Start pro začínající podnikatele klesla o přibližně 20 % na 99 Kč z původních 117 Kč měsíčně a stává se tak mimořádně atraktivní nabídkou na trhu.

Rozšiřuje se počet transakcí, které získávají klienti Komerční banky zdarma v rámci podnikatelských balíčků Efekt, Efekt Start, Komfort a Excelent. Majitelé balíčku Komfort získají dvojnásobný počet odchozích transakcí zdarma, všechny zmíněné balíčky jsou nově rozšířeny o určitý počet příchozích transakcí. Aktivní klienti z řad podnikatelů mohou díky rozšíření počtu transakcí zahrnutých v balíčku ušetřit měsíčně až 250 Kč, ročně tedy až 3000 Kč.

Majitelé kont Extra a Premium mohou nyní v rámci balíčku získat účet v EUR zdarma včetně měsíčního výpisu poštou. KB tak reaguje na sílící poptávku právě po eurových účtech a jejich uživatelům opět snižuje náklady na bankovní služby.

Úpravy cen služeb Komerční banky se dotknou také hotovostních operací. Komerční banka zrušila poplatek za nadměrný vklad – od 1. 1. 2009 mohou klienti Komerční banky z řad občanů uskutečnit vklad hotovosti na pokladně KB zdarma. Ruší se také poplatek za nadměrný vklad pro podnikatele. Vklad uzavřeným obalem bude pro podnikatele a firmy vždy levnější nebo stejně nákladnou alternativou vkladu přes přepážku.

Komerční banka zvyšuje motivaci klientů k využívání moderních služeb přímého bankovnictví a k elektronické komunikaci mezi klientem a bankou. Dochází k mírnému zvýšení ceny výpisů zasílaných poštou a vyzvedávaných na pobočce banky, přičemž ceny elektronických výpisů se nemění. Měsíční elektronický výpis nabízí KB nadále pro občany a malé podniky zcela zdarma.

Vzroste také cena za jednorázový příkaz k úhradě zadaný na pobočce banky z 20 na 29 Kč (cena příkazu zadaného přes internetové bankovnictví KB zůstává na úrovni 4 Kč). Cena bude jednotná i pro korporátní klienty, ze stávajících 24 Kč vzroste cena za zadaný jednorázový papírový příkaz na 29 Kč.

Rostoucí náklady na rezervaci finančních prostředků odráží růst poplatku za rezervaci zdrojů u Hypotéky Dopředu. Poplatek za rezervaci zdrojů se zvýší z 9 000 na 11 000 Kč. O jeden procentní bod vzrostou úrokové sazby kreditních karet MasterCard – u osobních kreditních karet na 19,9 % a u podnikatelských kreditních karet na 18 % p. a.

Dochází také ke sjednocení poplatku za SMS vyžádanou prostřednictvím Expresní linky. Za SMS o transakční historii, zůstatku či o měnových kurzech zaplatí klienti KB 2,50 Kč. Autorizační SMS potvrzující konkrétní transakci zůstávají zdarma.

Cílem změn je také trvalé zjednodušování poplatkové struktury tak, aby pro klienta byly jednotlivé složky ceny plně srozumitelné. Úroveň cen musí zároveň odrážet vysokou kvalitu a široký rozsah poskytovaných služeb, doplnil Jozef Ryšavý, odpovědný za oblast cenové politiky.

U vybraných hotovostních operací dochází ke zjednodušení struktury poplatků. Od 1. 1. 2009 budou sjednocena pásma pro výběry hotovosti v Kč. Místo stávajících čtyř poplatků pro čtyři různá pásma zaplatí nově klienti Komerční banky jednotný poplatek 60 Kč. Klienti mají ale stále možnost vybírat hotovost zdarma prostřednictvím bankomatů KB. Poplatek 60 Kč je platný i pro výběry cizí měny z účtů vedených v cizích měnách, kde dochází ke zrušení procentního poplatku.