Komerční banka nabízí službu Mojeplatba, bezpečný a jednoduchý nástroj pro placení na webu

Nová služba Mojeplatba umožní klientům Komerční banky jednoduše a bezpečně platit za zboží a služby na internetu. Obchodníkům přináší Mojeplatba okamžitou informaci o provedení platby a garanci provedení úhrady ze strany Komerční banky.

Službu Mojeplatba bude moci používat více než 500 tisíc klientů Komerční banky, kteří využívají aplikaci internetového bankovnictví Mojebanka. Díky moderní službě nemusí klienti ani internetoví obchodníci zakládat účty u třetích stran, které poskytují platební služby na internetu.

Pro naše klienty připravujeme zajímavé partnery z různých oblastí, zatím lze konkrétně jmenovat Cestovní kancelář FISCHER, PRE či EXIM tours, uvedl výkonný ředitel pro marketing Komerční banky Zdeněk Mojžíšek. Očekáváme, že se seznam spolupracujících obchodníků bude rychle rozšiřovat – mimo jiné díky jednoduché implementaci služby a díky garanci provedení úhrady, doplnil Zdeněk Mojžíšek.

Úhrada prostřednictvím služby Mojeplatba trvá jen několik vteřin. Zákazník vybere zboží a klikne na tlačítko Mojeplatba. Systém obchodníka sestaví platební příkaz a šifrovaným spojením zavolá internetové stránky služby Mojeplatba. Zákazník vyplní přihlašovací údaje do aplikace internetového bankovnictví Mojebanka a zobrazí se mu již sestavený platební příkaz z údajů, které byly předány obchodníkem. Klient platbu pouze potvrdí a následně je přesměrován zpět na stránky obchodníka, kde se zobrazí informace o provedení úhrady.

Velkou výhodou služby Mojeplatba je fakt, že klient při úhradě pouze schvaluje již sestavený příkaz k úhradě. Nemusí tak složitě vyplňovat jakékoli údaje či variabilní symboly a nehrozí, že se splete a obchodník nebude moci platbu za zboží identifikovat ve svém systému, uvedl vedoucí přímého bankovnictví KB Mojmír Prokop.

K zúčtování plateb prostřednictvím aplikace Mojeplatba dochází okamžitě. Pokud má obchodník účet u Komerční banky, obdrží platbu na svůj účet během několika minut (nebo v zákonné lhůtě na účet u jiné banky). Platba je pro obchodníka garantovaná – Komerční banka provádí blokaci prostředků na účtu klienta i v případě, že není možné provést okamžitý převod (například v době nočního zpracování dat nebo o víkendu).

Platební prostředí Mojeplatba je klientům důvěrně známé, neboť je založeno na internetovém bankovnictví Mojebanka. Odbourává tak časté obavy spotřebitelů z bezpečnosti placení na internetu. Velkou výhodou pro obchodníky je také skutečnost, že zavedení možnosti platit prostřednictvím systému Mojeplatba nevyžaduje zbytečně rozsáhlé zásahy do IT systémů internetových obchodníků.