Komerční banka je připravena na změny vyplývající z nového Zákona o platebním styku

Nový Zákon č. 284/2009 Sb., o platebním styku přinese klientům v ČR od 1. listopadu 2009 několik významných změn. Komerční banka ukončila přípravy k implementaci nové normy a v nejbližších dnech bude informovat dopisem všechny své klienty o připravovaných změnách.

Při úpravě podmínek produktů souvisejících s novým Zákonem o platebním styku uplatnila Komerční banka maximálně proklientský přístup, uvedl Radko Belada, vedoucí Marketingu pro retailové bankovnictví. I když to nebude vždy a za všech okolností pro banku optimální, rozhodli jsme se v duchu myšlenky nové normy chránit zájmy klienta i nad rámec požadavků zákona a přenést na sebe řadu nových rizik, doplnil Radko Belada.

Nejvíce změn čeká zejména klienty – občany a klienty – drobné podnikatele.

Nové podmínky například v souladu s novým zákonem umožní klientům zdarma stoplistovat ztracenou, odcizenou či zneužitou platební kartu. V případě ztráty, odcizení či zneužití karty bude významně omezen limit spoluúčasti klienta na škodách vzniklých transakcemi touto platební kartou. Za předpokladu, že nedošlo k porušení bezpečnostních pravidel pro nakládání s kartou, se bez ohledu na výši vzniklých škod bude klient podílet na jejich náhradě maximálně částkou 150 EUR, ostatní náklady ponese Komerční banka. Nad rámec znění nového zákona přitom Komerční banka bude limit 150 EUR vztahovat nikoli na jednu transakci, ale na součet částek všech transakcí, ke kterým došlo na zneužité kartě, čímž výrazně zvýší ochranu držitelů karet.

Bezplatné informace o transakcích na běžném a spořicím účtu získají nově klienti také prostřednictvím samostatné Expresní linky Plus, která bude klientům poskytována zdarma. Klienti, kteří tento komunikační prostředek využijí, budou jeho prostřednictvím informováni i o změnách smluvních podmínek.

Změny se dotknou i oblasti tuzemských a zahraničních platebních služeb. Nicméně řadu požadavků stanovených novým zákonem Komerční banka již v současné době splňuje – například často zmiňované zkrácení doby připsání prostředků na účet nebude pro klienty Komerční banky novinkou – již v současné době je mají k dispozici ve stejný den, kdy je obdrží banka.

Kromě rozeslaných dopisů mohou klienti Komerční banky získat kompletní přehled o změnách platných od 1. listopadu 2009 na internetových stránkách www.kb.cz nebo na zvláštní Infolince KB 800 101 216.