Každý druhý klient KB využívá produktový balíček

Osobní balíčky Komerční banky, které jsou určeny ke komplexní správě financí, využívalo koncem loňského roku přes 510 tisíc klientů z řad občanů. Znamená to, že tyto produkty dnes využívá každý druhý retailový klient Komerční banky. V roce 2002 přitom využíval výhod finančních balíčků pro občany každý čtvrtý klient. Největší zájem byl v loňském roce o Perfekt konto. Koncem prosince Komerční banka zřídila 172.000 těchto balíčků, což v meziročním srovnání představuje nárůst téměř o 1000%.

Finanční balíčky jsou světovým trendem a Komerční banka patří mezi první banky na českém trhu, které je svým klientům nabídly. Při jejich přípravě a sestavování jsme pracovali s detailním průzkumem potřeb a požadavků našich klientů. Naší snahou je poskytnout klientům takové produkty, které budou vyhovovat především jejich potřebám a ne pouze potřebám banky, uvedl Petr Slabý, náměstek ředitele pro Marketing.

Komerční banka má ve své nabídce pro občany pět druhů finančních balíčků: Ideal konto, Perfekt konto, Expreskonto, A-konto a studentský balíček Gaudeamus. Základem všech těchto balíčků je běžný účet, mezinárodní platební karta a možnost využití povoleného debetu. Podle potřeb klienta a jeho požadavků na co nejefektivnější správu financí jsou jednotlivé balíčky doplněny o další benefity, například o produkty přímého bankovnictví, o různé druhy platebních karet nebo lze jednotlivé balíčky doplnit o produkty dceřiných společností.

V oblasti depozit a správy financí uvedla Komerční banka v loňském roce na trh zcela ojedinělý produkt – Dětské konto. Vytvořením tohoto produktu, rozšířila Komerční banka své portfolio služeb tak, že nyní je schopna pokrýt finanční potřeby svých klientů, a to ve všech stadiích jejich života, tedy od narození až po důchodový věk, uvedl Petr Slabý. Pro zajímavost dodal, že nejmladšímu majiteli Dětského konta byl v době jeho uzavření jeden den. Některá města ČR dokonce přispěla na založení Dětských kont pro děti z dětských domovů nebo pro nově narozené občánky.

Za čtyři měsíce od uvedení Dětského konta zřídila Komerční banka 40.200 těchto účtů. Dětské konto se dá charakterizovat jako „bankovní kasička“, kam si může dítě, případně jeho rodiče ukládat drobnou hotovost (tj. peníze např. k Vánocům, za vysvědčení, k narozeninám a podobně). Do 20 000 korun je produkt úročen atraktivní úrokovou sazbou, která je v současné době ve výši 2,2 % p.a. Vedení účtu a vklady na účet jsou bez poplatků. Při založení účtu dostane jeho majitel od Komerční banky dárek – plyšovou berušku, která je zároveň symbolem tohoto konta.

Markéta Dvořáčková
Komunikace