Kavárna POTMĚ otevírá

[Tisková zpráva] Dnes se na pražském Ovocném trhu otevírá Kavárna POTMĚ, na jejíž stavbě se tradičně podílejí zaměstnanci finanční skupiny AXA. Více než 40 dobrovolníků pomáhá nejen při konstrukci kavárny, ale i při asistenci nevidomým členům personálu. Kavárna bude otevřena do 22. června denně od 10 do 21 hodin. Minulý týden se zaměstnanci skupiny AXA v Brně také zapojili do organizace Dne dětí pro školu pro zrakově postižené.

„Skupina AXA je generálním partnerem projektu Světluška a naši zaměstnanci hrají v tomto partnerství důležitou roli. Každoročně se jejich hlásí více na dobrovolnickou práci a také společně s našimi klienty přispívají do kasiček během sbírky na našich pobočkách,“ uvedl Marek Zeman, ředitel PR a komunikace finanční skupiny AXA.

AXA je generálním partnerem projektu Světluška již šest let a každoročně na něj Nadačnímu fondu Českého rozhlasu přispívá částkou 2 miliony korun. Na stavbě Kavárně POTMĚ, která je součástí projektu Světluška, se dobrovolníci z řad zaměstnanců finanční skupiny AXA podíleli již počtvrté. I díky jim si tak nyní mohou návštěvníci kavárny vyzkoušet jedinečný zážitek – vychutnat si vynikající kávu v naprosté tmě.

Slavnostnímu otevření Kavárny POTMĚ bude přítomna patronka nadace Světluška, Aneta Langerová. Ta se také aktivně zapojí do obsluhy návštěvníků. Vedle ní bude kavárnu otevírat i herec Ivan Trojan. O zábavu se vedle Márdiho z hudební skupiny Vypsaná Fixa, Ivana Hlase a Jiřího Schmitzera postarají i hudebně talentované nevidomé děti.

Letošní ročník otevření Kavárny POTMĚ bude doprovázen historicky první fotografickou výstavou dvanácti portrétů nevidomých kavárníků v cyklu nazvaném Jsme stejní?, jak jinak než v absolutní tmě. Proto si návštěvníci výstavy budou muset na každý portrét posvítit baterkou.

Přes 20 zaměstnanců finanční skupiny AXA také v minulém týdnu během Dne dětí pomáhalo organizovat zábavný program pro žáky brněnské Střední, základní a mateřské školy pro zrakově postižené v Kamenomlýnské ulici. Stejně jako jejich pražští kolegové se tak zapojili do celosvětového týdne společenské odpovědnosti CR Week.