Jedničkou byl v roce 2003 T-Mobile, říkají zákazníci

V roce 2003 si vybralo T-Mobile na českém trhu nejvíce nových zákazníků. Tržby meziročně stouply o 12,6 %, EBITDA o 9,6 %, čistý zisk díky efektivitě o 62,7 %. 60 milionům klientů značka T-Mobile nabídne „jednoduchost, inspiraci a spolehlivost“.

Praha, 10. března 2004 – Další výrazný nárůst počtu uživatelů standardních tarifních programů zaznamenala během loňského roku společnost T-Mobile Czech Republic. Nárůst celkových tržeb loni v podstatě kopíroval přírůstek klientů, když tržby vzrostly o 12,6 procenta na 24,442 miliardy korun a počet klientů o 12,5 procenta na 3,947 milionu zákazníků. Stále se přitom zvyšuje podíl tarifních klientů, kterých bylo na konci roku 22,5 procenta. Během jediného roku jejich počet stoupl o 32,3 procenta, zatímco počet majitelů předplacených karet vzrostl o 7,8 procenta.

V loňském roce se naplno projevila skutečnost, že český T-Mobile je součástí jednoho z nejsilnějších nadnárodních mobilních operátorů. Díky tomu jsme mohli výrazně ušetřit na nákladech a zároveň přidat v neustálých inovacích našich služeb, komentuje výsledky generální ředitel T-Mobile Czech Republic Roland Mahler. Vloni jsme ale začali tempo teprve udávat, letos ještě přidáme, dodává.

Co do počtu nových zákazníků se stal T-Mobile v loňském roce, stejně jako v roce 2002, nejúspěšnějším telekomunikačním operátorem na českém trhu. Zatímco počet klientů vzrostl o 12,5 procenta, celkový počet provolaných minut byl o 14,9 procenta vyšší a počet odeslaných SMS vzrostl o 16,2 procenta.

Výsledky T-Mobile
2003 2002 Změna %
Počet zákazníků (tis.) 3 947 3 510 12,5
tarifní zákazníci 889 672 32,3
Twist zákazníci 3 058 2 838 7,8
Noví zákazníci (tis.) 438 659 (33,5)
tarifní zákazníci 218 223 (2,2)
Twist zákazníci 220 436 (49,5)
Celkové tržby (mil. Kč) 24 442 21 713 12,6
EBITDA (mil. Kč) 10 785 9 837 9,6
Čistý zisk (mil. Kč) 4 423 2 719 62,7
ARPU (Kč) 491 489 0,4
Celkový počet provolaných minut (mil.) 3 566 3 104 14,9
Celkový počet odeslaných SMS (mil.) 1 674 1 441 16,2

Uvedené finanční výsledky jsou v souladu s německým GAAP.

Velmi úspěšně si firma vedla i v nabídce služeb s přidanou hodnotou a zejména v oblasti dat, neboť jejich podíl na celkových příjmech společnosti dosahuje 20,5 procenta. Podle zprávy analytické agentury EMC je tak český T-Mobile v tomto měřítku druhým nejúspěšnějším evropským operátorem. V loňském roce výrazně vzrostl také čistý zisk společnosti, především díky využití mezinárodních synergií v rámci skupiny T-Mobile.

Nesporný podíl na našich loňských úspěších má také kampaň Tarifní epidemie – zejména pak Tarif Student. V oblasti nehlasových služeb, kde jsme rovněž dosáhli výborných výsledků, může být český T-Mobile příkladem pro sesterské společnosti po celém světě, říká Roland Mahler.

Letos přichází T-Mobile s novým pojetím své značky, která by měla pro zákazníky ve všech ohledech představovat především spolehlivost, jednoduchost a inspiraci. Na operátora, který své služby nabízí více než 60 milionům klientů na celém světě, musí být spolehnutí. Čísla svědčí o tom, že nám klienti na českém trhu věří, vysvětluje marketingový ředitel společnosti Jiří Dvorjančanský. I přes neustálý rozvoj technologií musíme nabízet klientům snadno použitelné služby, které jsou pro ně přínosem. Dnes se na nás ze všech stran valí spousty zkratek, informací o technologických řešeních, nových službách; telefony toho umějí čím dál tím víc, ale jsou také stále komplikovanější. Když se ale dostaneme pod povrch, uvědomíme si, že lidé spolu prostě chtějí jednoduše komunikovat. Je jedno, jestli voláním, SMSkou nebo MMSkou, ale musí to být jednoduché. Proto je pro nás jednoduchost na prvním místě. Kromě toho ale také věříme, že naše služby musejí lidem přinášet něco víc. Proto inspirace – třeba ve službách, jako jsou Uvítací tóny, doplňuje Jiří Dvorjančanský. Hlavní atributy značky T-Mobile v sobě ukrývá také nový slogan společnosti, který zní: Pro Váš lepší svět.