„Jak je na tom vaše město/váš kraj?“ ptají se provokativně billboardy po celé ČR pár týdnů před krajskými volbami

Praha, 20. srpna 2008 – Projekt MasterCard česká centra rozvoje zkoumá kraje a 24 českých měst a klade si za cíl definovat jejich strategické postavení v české ekonomice a určit jejich příležitosti a slabá místa. Vyhlášení výsledků prvního ročníku socioekonomické analýzy českých měst a krajů proběhne 9. září 2008 v Praze. Pozváni budou zástupci všech českých krajů i představitelé Ministerstva pro místní rozvoj. Několik týdnů před krajskými volbami tak projekt poskytne zástupcům regionální správy užitečnou zpětnou vazbu. Voliči a investoři zase budou moci porovnat možnosti a výhody jednotlivých českých územních celků.

Výsledky projektu budou zpřístupněny zdarma všem zájemcům na speciálních webových stránkách www.centrarozvoje.cz. Internetové stránky se základními informacemi o projektu MasterCard česká centra rozvoje byly spuštěny již k dnešnímu datu. Kompletní výsledky se na nich objeví v září, po oficiálním vyhlášení.

Na webové stránky a termín vyhlášení výsledků projektu upozorňují billboardy po celé České republice s otázkou: „Jak je na tom vaše město/váš kraj?“.

„Považujeme za zajímavé a užitečné otevřít téma srovnání jednotlivých českých krajů a poukázat na to, čeho bylo dosaženo, a kde jsou naopak stále rezervy,“ uvedl Ján Čarný, generální ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku, Slovensko a Ukrajinu a zadavatel studie. „Na vyhlášení výsledků projektu budeme spolupracovat se zástupci českých krajů, aby mohli samy vyzdvihnout své dosavadní aktivity a nastínit plány do budoucna. Projekt MasterCard česká centra rozvoje tak přinese zajímavé informace nejen společnostem a investorům působícím v České republice, ale také občanům,“ dodal Ján Čarný.

Odborná studie MasterCard česká centra rozvoje analyzuje česká města a kraje podle komplexní metodiky připravené expertním týmem Vysoké školy ekonomické v Praze. Po bok stávajících partnerů projektu – Vysoké školy ekonomické a Sdružení CZECH TOP 100 – se v nedávné době připojila také developerská společnost ECM, která působí hned v několika místech v ČR.

„Jsme velmi rádi, že se můžeme na tomto projektu podílet. Společnost ECM expanduje v několika regionech České republiky a své portfolio neustále rozšiřujeme. Nezávislé detailní hodnocení investiční atraktivity měst a krajů je velmi vítané a zajímavé pro každého investora. Porovnávání možností, výhod a potenciálu daných lokalit je cenným vodítkem a významnou měrou může přispět k růstu investic do regionů, které povedou k jejich dynamičtějšímu rozvoji,“ říká Kateřina Hainzová, Marketing a PR manager společnosti ECM.