Investice dohánějí depozita, ČSOB je tahounem trhu

Prodejní výsledky ČSOB za první čtvrtletí roku 2006 potvrzují všeobecný trend v České republice: dramatický nárůst objemu investic do fondů. Lidé v České republice vyhledávají a začínají stále častěji používat nástroje, které lépe zhodnocují jejich peníze. Objem prostředků investovaných do fondů ČSOB vzrostl v daném období o 8,5 %, v penzijním připojištění je nárůst 6,2 %. V rámci celého trhu narostly v prvním čtvrtletí objemy fondů o 7,1 % a penzijního připojištění o 3,5 %. „ČSOB v nárůstech objemů trh převyšuje a výsledky dokazují, že jsme opravdovými lídry trhu,“ komentuje čísla Martin Jarolím, ředitel Retailového bankovnictví ČSOB.

Nejnovější údaje naznačují, že svůj potenciál vyčerpalo stavební spoření. Do budoucna lze očekávat růst zejména podílových fondů a také penzijního připojištění. Aktiva v podílových fondech ČSOB vzrostla za první čtvrtletí o 4,8 miliardy korun. K poslednímu březnu objem AUM (Assets under management) v ČSOB meziročně vzrostl o 15 % a přesáhl již hranici 600 miliard korun. „Vychází nám strategie poskytovat klientům poradenství na špičkové úrovni. Zaměřujeme se především na rodinné finance s důrazem na investice a bydlení, protože to je to, co naši klienti chtějí,“ vysvětluje Jarolím, kde hledat příčiny úspěchu.

Zájem o investice dokládá i rekord zajištěného fondu ČSOB Krátkodobého růstu 1, který vykázal vůbec nejvyšší objem vložených prostředků do zajištěného fondu v historii ČR – přilákal 1,23 miliardy korun.

Chování domácností v České republice odpovídá výše naznačeným výsledkům. Lidé postupně mění svoji strukturu aktiv. Vklady sice rostou, ale jejich podíl klesá, naopak dominantní roli přebírají fondy. Vysokou dynamiku si zachovává penzijní připojištění. K vyrovnání objemu vkladů s alternativními aktivy by mohlo dojít zhruba za rok.

Pominout nelze ani převod depozit na investice do bydlení. Meziročně vzrostl objem nově prodaných hypoték ČSOB a Hypoteční banky společně s úvěry ze stavebního spoření ČMSS o 36 %. „ČSOB nadále zvyšuje svoji roli ve financování bydlení. Dominantní úloha vyplývá i ze zajímavých a inovativních produktů, které na trh přinášíme,“ doplňuje Jarolím. Jeho slova potvrzují i výsledky ocenění finančích produktů Zlatá koruna 2006. ČSOB Půjčka na lepší bydlení získala v kategorii úvěrů první místo, ČSOB Hypotéka 2 v 1 byla v hypotékách druhá a ČSOB Hypotéka bez dokládání příjmů třetí.