Internetové obchody KASA: rok 2006 přinesl tržby 721 miliónů korun a dynamický růst o více než 50 %

Společnost Eurocomm Group, provozovatel jednoho z největších internetových obchodních center v Česku, Kasa.cz, utržila na internetu v minulém roce 721 miliónů korun, což oproti roku 2005 představuje nárůst tržeb o 53 %. Rostl také absolutní počet objednávek – v roce 2006 jich bylo vyřízeno 110.000 a průměrná cena jednoho nákupu byla 6.600 Kč. Počet zákazníků, kteří nakupovali v obchodech KASA stoupl na 160.000. V roce 2007 by se měly tržby z prodejů skupiny obchodu KASA přiblížit k jedné miliardě korun a oproti roku 2006 tak vzrůst o 30 %.

Rychlá fakta

  • Tržby KASA: 721 miliónů Kč za rok 2006 (v roce 2005 tržby 470 mil. Kč) – nárůst o 53 %
  • Objednávky: 110 000 v roce 2006 (70 000 objednávek v roce 2005) – nárůst o 57 %
  • Nejvíce objednávek před vánocemi: 11. prosince 2006, přes 1500 objednávek
  • Průměrná cena objednávky v běžném roce: 6.600 Kč
  • Průměrná cena objednávky před vánocemi: 5.000 Kč (v roce 2005 to bylo 3600 Kč).
  • Prodeje na splátky v roce 2006: 70 mil. Kč
  • Počet zákazník: 160.000
  • Meziroční růst nakupujících na internetu v roce 2006: 40 %

Výrazně se na meziročním nárůstu tržeb podílely předvánoční prodeje – jen za listopad a prosinec 2006 utržili v KASA 225 mil. Kč. Nejvíce objednávek bylo vyřízeno v pondělí 11. prosince (více než 1500 objednávek) a nejvyšší tržby byly zaznamenány 13. prosince 2006 (přes 10 milionů Kč). „Nejvíce návštěv našeho virtuálního obchodu jsme evidovali 11. prosince a bylo to více než 51 tisíc unikátních návštěvníků,“ říká Martina Kasa, ředitel Kasa.cz. Celkem obchod KASA.cz zaznamenal zhruba o 40 % více objednávek v předvánočním období, než loni ve stejném období. „Nejžádanějším zbožím byly opět mp3 přehrávače, digitální fotoaparáty, gps navigace, ale překvapivě také mobilní telefony a parfémy“, doplňuje Martin Kasa.

Průměrná hodnota vánoční objednávky byla 5 000 Kč. Nižší cena průměrného nákupu o vánocích, než v průběhu celého roku, je dána vyšším počtem objednávek drobnějších dárků. Od ledna 2007 byl stejně jako v běžných kamenných obchodních centrech zahájen atraktivní povánoční výprodej.

Během minulého roku také opět velmi výrazně rostly počty uskutečněných prodejů na splátky. Finanční objem splátkového prodeje v obchodech KASA byl v minulém roce 70 mil. Kč. Výhodou internetového splátkového prodeje je, že celý proces žádosti a vyřízení probíhá na dálku. Zákazník tak nemusí nikam chodit.