Internet hýbe i světem hypotečních úvěrů

[Tisková zpráva] Internet už dávno není pouhým zdrojem zábavy. Podle výzkumu NetMonitor z letošního jara považuje 87 % Čechů internet za velmi vhodný zdroj informací. 72 % lidí si k internetu sedá před koupí nemovitosti.

Jedná se dokonce o vyšší procento, než tomu je u pouhého vyhledávání informací o finančních produktech. Přehledné webové stránky tak mohou potenciálním klientům hodně pomoci nejen v orientaci v problematice, ale i s případným rozhodnutím pro konkrétního poskytovatele služeb. Platí to i ve světě hypotečních úvěrů. Přes internet hledají zdroje financování vlastního bydlení převážně mladší a vzdělanější lidé z větších měst.

Webové stránky Hypoteční banky (www.hypotecni­banka.cz)  byly již pětkrát (z toho čtyřikrát za sebou) oceněny v soutěži WebTop100 jako nejlepší v kategorii finance. Petr Zámečník, jeden z hodnotitelů této soutěže, je charakterizoval těmito slovy: „Stránky obsahují veškeré relevantní informace přehledně dostupné. Zejména hypoteční prescoringová kalkulačka a kalkulačka s možností zažádání o hypotéku jsou pro klienty přínosné.“ Jeho slova dokládá i průměrných 47 000 unikátních návštěvníků měsíčně (nepočítaje zaměstnance banky), kteří na stránky www.hypotecni­banka.cz zavítají. Toto číslo je na stránky, které jsou zaměřené pouze na hypoteční úvěry, velmi dobré. Stačí si jej porovnat s průměrnými čtyřmi tisíci sjednanými hypotečními úvěry na celém českém trhu měsíčně. Konkrétně na stránkách Hypoteční banky lidé kromě informací o hypotékách hledají právě nástroje na výpočet a modulaci parametrů hypotečního úvěru. Měsíčně proběhne na stránkách Hypoteční banky přes 25 000 kompletních výpočtů. I tyto nástroje patřily u porotců soutěže WebTop100 k oceňovaným silným stránkám. Slovy jednoho z porotců, Petra Douši: „Za silnou stránku považuji možnost kalkulace téměř čehokoli a uzavření Hypotéky po webu.“

Hypotéka po webu si za necelé dva roky své existence již také našla svoje klienty. Více než třetina lidí nyní chodí na stránky www.hypotekapo­webu.cz přímo, aniž by potřebovala navádět z vyhledavačů, nebo odkazů z jiných stránek. Tento produkt sklízí uznání i mezi odbornou veřejností. Již podruhé v řadě byla letos odbornou porotou soutěže Banka roku vybrána jako nositelka titulu Hypotéka roku. V soutěži WebTop100 si Hypotéka po webu letos také odnesla již podruhé v řadě druhé místo v kategorii nejlepších marketingových nástrojů.

Hypotéku po webu si sjednávají spíše lidé s vyšším vzděláním – téměř z poloviny se jedná o vysokoškoláky – většina z nich je ve věku 25 až 39 let a pochází ze středních Čech či Ústecka. I úvěry, které si klienti s Hypotékou po webu sjednávají, jsou nepatrně odlišné od těch sjednaných klasickými cestami (přes kamenné pobočky či externí spolupracovníky Hypoteční banky). Hypotéky po webu jsou častěji úvěry se 70% LTV, jejich splatnost se pohybuje mezi 20 – 25 lety (je tedy kratší, než je tomu u průměrné české hypotéky) a zpravidla si je klienti sjednávají nepatrně nižší než klasické úvěry. Také jsou zajímavější pro klienty s vyšším příjmem.

„Ocenění, která Hypoteční banka získala za webové stránky a obchodní webové nástroje, nás těší a zavazují. Stejně cenná je pro nás ale i pozitivní zpětná vazba, kterou nám poskytují uživatelé našich stránek. Jejich měsíční počty řádově překračují počty sjednaných hypotečních úvěrů na českém trhu. Je pro nás podstatné, že se z uživatelů webových stránek Hypoteční banky stávají i naši klienti. Dokládá to fakt, že na webu Hypoteční banky nacházejí nejen užitečné a přesné informace, ale i skutečnou cestu k novému bydlení,“ uvedl Bohdan Suchánek, ředitel Marketingové komunikace Hypoteční banky.