ING ČR: Naše strategie v oblasti správy osobních financí

Stanovisko Dicka Okhuijsena, Generálního ředitele a předsedy Výkonné rady ING Retail ČR/SR

Jsem potěšen, že naše strategie v oblasti správy osobních financí se vyplácí. Komplexní portfolio produktů, multidistribuční kanály v kombinaci s profesionálním poradenstvím, které nabízíme, řadí ING mezi přední hráče v oblasti správy aktiv klientů. Současný počet klientů přerostl hranici 700 000.
  • Nárůst zisku po zdanění o 57 % na 1,4 mld. Kč.
  • Nárůst aktiv ve správě o 25 % na 56 mld. Kč.
  • Celkový počet klientů 702 638.

Životní pojištění: zvýšení podílu na trhu

  • Nárůst aktiv ve správě o 12 % na 27,7 mld. Kč.
  • · Nárůst hrubého předepsaného pojistného o 5 % na 5,6 mld. Kč.
  • Nárůst zisku po zdanění o 20 % na 1,1 mld. Kč.
  • Nárůst podílu na trhu na 12,5 %.

Pojišťovna ING dosáhla zvýšení aktiv ve správě o 12 % na 27,7 mld. Kč. Hrubé předepsané pojistné se zvýšilo o 5 % na 5,6 mld. Kč. Pojišťovna ING získala v kategorii životního pojištění za produkt Životní pojištění Investor Plus ocenění Zlatá koruna 2005 a MasterCard Banka roku 2005.

Penzijní fond: výrazný nárůst zisku

  • Nárůst počtu nových klientů o 9 % na 395 149.
  • Nárůst aktiv ve správě o 28 % na 14,7 mld. Kč.
  • Nárůst zisku po zdanění o 114 % na 579 mil. Kč.

Na základě takto pozitivního výsledku lze předpokládat, že valná hromada společnosti rozhodne o výrazně vyšším zhodnocení pro účastníky fondu, než tomu bylo v minulém roce.

I v roce 2006 počítáme v ING PF a.s. s dalším růstem jak počtu účastníků (odhadujeme +10 %), tak i jejich aktiv v naší správě zhruba o dalších 20 – 25 %. Pozitivní je také předpověď vývoje na kapitálovém trhu, a lze tedy předpokládat, že tato skutečnost se odrazí na růstu hodnoty kont našich klientů.

Pokud jde o Slovensko, stala se společnost ING po převzetí DDP Tatry-Sympatia a později i DSS Sympatia Pohoda, a.s. největší penzijní společností na zdejším trhu. Obsluhujeme zde v obou pilířích cca 450 tis. klientů. Společnost ING tak zvýšila počet svých klientů v loňském roce ve Slovenské republice na trojnásobek stavu z roku 2004, a tím současně posílila svoji pozici leadera na trhu v této oblasti v regionu střední a východní Evropy.

Penzijní připojištění ING získalo v roce 2005 ocenění Zlatá koruna.

Retailové bankovnictví: spořicí účet a podílové fondy

  • Nárůst aktivních spořicích účtů ING Konto o 38 % na 33 939.
  • Nárůst aktiv ve správě spořicího účtu o 37 % na 6,9 mld. Kč.
  • Nárůst počtu klientů v podílových fondech o 54 % na 21 905.
  • Nárůst aktiv ve správě podílových fondů o 87 % na 6,8 mld. Kč.

ING Fondy v roce 2005 navázaly na úspěšnou výkonnost z minulých let a i tentokrát přinesly svým investorům vysoké zhodnocení. ING Český akciový fond dosáhl v roce 2005 výnosu ve výši 39,52 % a potvrdil tak svoji pověst jednoho z nejvýkonnějších fondů v české koruně. Po celý loňský rok si ING Český akciový fond dokázal udržet vysoký rating, který mu přidělila agentura Morningstar, a to pět hvězdiček za jeho tříletou výkonnost.

Hypoteční úvěry: nový produkt „Oranžová hypotéka INVESTOR“

ING jako jeden z prvních subjektů na českém hypotečním trhu přišla od února 2006 s nabídkou hypotéky kombinované s investičním životním pojištěním. Tento produkt je nabízen ve spolupráci s Raiffeisenbank pod názvem ORANŽOVÁ HYPOTÉKA INVESTOR. Je novým moderním produktem na českém trhu a umožňuje financovat bydlení a zároveň zhodnocovat finanční prostředky.

Správa osobních financí: komplexní portfolio

Cílem ING je být vůdčím, globálním, klientsky zaměřeným, inovativním a cenově dostupným poskytovatelem finančních služeb prostřednictvím různých distribučních kanálů dle preference zákazníků.

Strategie ING

Strategie ING se zaměřuje na získání vedoucího postavení mezi správci osobních financí, což znamená poskytovat klientům komplexní servis prostřednictvím profesionální obchodní služby, která nabízí vysoce kvalitní produkty odpovídající potřebám klientů.

Součástí ING strategie je nabízet širokou škálu produktů správy osobních financí, tak aby byly uspokojeny individuální potřeby každého klienta, a to prostřednictvím:

  • Krátkodobých investic: spořící účet.
  • Střednědobých investic: podílové fondy.
  • Dlouhodobých investic: životní pojištění, penzijní připojištění, hypoteční úvěry.

Multidistribuční kanály

ING poskytuje své produkty prostřednictvím následujících distribučních kanálů:

  • Poradci pro finanční plánování – primární distribuční kanál zajišťující vysoce profesionální servis.
  • Makléři – kanál zaměřený na individuální přístup a dlouhodobé vazby pod profesionálním vedením.
  • Externí partneři – spolupráce s vybranými společnostmi .

ING rovněž drží svou vedoucí pozici na trhu zaměstnaneckých výhod zaměřených na velké a střední podniky.

Charita a sponzoring

V roce 2005 finanční skupina ING pokračovala v podpoře českého národního fotbalového týmu. Sport však není jediným odvětvím, kde se finanční skupina ING angažuje. V rámci projektu „ING Chances for Children“ již od roku 2001 spolupracuje s nemocnicí Motol v Praze.

Společenská odpovědnost je významnou součástí strategie ING. ING má vždy zájem na zlepšení ekonomického a sociálního prostředí v každé zemi, kde působí. K tomu, aby napomohla zlepšení ekonomického a sociálního prostředí ING nabízí vládám své zkušenosti, aby jim pomohla vyřešit výzvy, které před nimi stojí. V České republice je penzijní reforma jedna z klíčových ekonomických a sociálních výzev, které musí česká vláda vyřešit. ING se svou 150letou zkušeností v penzijním sektoru chce pomoci v řešení tohoto problému a vytvořila unikátní penzijní systém, který řeší většinu otázek, které vyplynuly z nynější penzijní situace.