HVB Bank: Úspěšný start expanze v retailovém bankovnictví

HVB Bank úspěšně zahájila expanzi v retailovém bankovnictví v České republice. Banka si stanovila jako cíl výrazně rozšířit svou obchodní činnost v segmentu privátní klientely. Do roku 2005 hodlá získat 90 000 nových privátních klientů a tím zvýšit počet svých klientů na 160 000.

HVB Bank má v retailovém bankovnictví dobrou pozici. Nabídka produktů sahá od investičních do vkladových produktů, investičních fondů a jiných cenných papírů přes stavební spoření a pojištění po hypoteční financování, kreditní karty a jiné typy financování privátních klientů. V oblasti financování banka nabízí v současné době nejvýhodnější úvěr pro fyzické osoby na trhu (úroková sazba 6,9 %). Kampaň nyní končí a má pokračovat v roce 2003. V oblasti hypotečního financování je HVB Bank zastoupena úspěšným produktem Majordomus. V roce 2003 hodlá v tomto segmentu více než zdvojnásobit počet nově poskytnutých úvěrů. První místo na trhu v České republice zaujímá HVB Bank v segmentu kreditních karet, kde její podíl převyšuje 50 procent. Počet kreditních karet zvýšila výrazně i v tomto roce. Svou vedoucí pozici na trhu si chce HVB Bank udržet a objem obchodů dále rozšířit.

V oblasti investic do cenných papírů prezentovala HVB na trhu v poslední době jako nový produkt vlastní zero bond a během dvou měsíců umístila v retailovém 1 miliardu Kč. V oblasti prodeje sází HVB Bank na inovační model: začátkem roku 2003 založí v rámci kooperace mobilní prodejní útvar. Bankovní produkty HVB Bank bude aktivně prodávat až 600 tzv. „Mobile Sales Agents“.

HVB Bank je s bilanční sumou ve výši 4 miliard eur čtvrtou největší českou bankou. Je členem skupiny HVB Group, která je jednou z předních bankovních skupin v Evropě. Za trhy ve střední a východní Evropě odpovídá v rámci skupiny HVB Group největší rakouská banka Bank Austria Creditanstalt, která má k dispozici vedoucí síť poboček v regionu, zahrnující 900 poboček v 15 zemích.

Tento text můžete rovněž najít na webové stránce www.hvb.cz