HVB Bank je významný karetní hráč

HVB Bank byla první bankou na českém trhu, která vydala kreditní kartu. Bylo to v roce 2000 a karta se jmenovala Maxim. Od té doby se portfolio karetních produktů HVB Bank výrazně rozšířilo a banka se stala, především v oblasti kobrandovaných kreditních karet, předním hráčem na trhu. Dopomohly jí k tomu jednak efektivní procesy ale i distribuční cesty formou věrnostních programů podporované významnými partnery z oblasti pojišťovnictví, dopravy nebo telekomunikací.

Mezi kobrandované kreditní karty, které přinášejí zákazníkům mnoho výhodných nabídek vztahujících se ke službám poskytovaných HVB Bank i jejími partnery, patří karty VISA iDNES, VISA ČSA a VISA Škoda Auto. Novinkou je kreditní karta VISA CREDIT SUISSE, určená klientům, kteří mají sjednáno životní pojištění nebo penzijní připojištění u Credit Suisse Life & Pensions.

Mezi základní charakteristiky kreditních karet HVB Bank patří například bezúročné období až 45 dní, vydání karty bez ručitele a účtu u HVB Bank, volitelnost měsíčních splátek, jednoduché opakované čerpání úvěru a oblíbené věrnostní programy, řekla Dana Casimaty, ředitelka odboru strategie, vývoje produktů a řízení HVB Bank.

Počet vydaných kreditních karet HVB Bank každým rokem stoupá. V roce 2000, kdy začala HVB Bank kreditní karty nabízet, jich bylo vydáno 22 050 a v roce 2001 jejich počet stoupl na 24 230. V roce 2002 byl zaznamenán počet vydaných kreditních karet 32 900 a ke konci loňského roku činil 34 500. HVB Bank si tímto drží 17% podíl na českém trhu kreditních karet za Českou spořitelnou s 49,9 % a Komerční bankou s 18,2 %. Na trhu kreditních karet VISA a MasterCard si drží HVB Bank druhé místo s podílem 27 %.

Celkový počet bankovních kreditních karet v České republice dosáhl k 31.12.2003 počtu 203 274. Očekáváme, že trh kreditních karet se bude i nadále rozvíjet a předpokládáme, že v průběhu několika málo let se i u nás, stejně jako v ostatních zemích EU, stane používání kreditní karty každodenní součástí života, dodala Dana CasimatyHVB Bank.

Z průzkumu, který provedla HVB Bank, vyšlo najevo, že zákazníci se zatím nedokáží dost dobře orientovat v současné nabídce kreditních karet a jejich znalost kreditní karty jakožto platebního nástroje je nízká. Na druhou stranu spotřebitelé rádi využívají věrnostních programů a doplňkových služeb ke kartám, jako například pojištění. HVB Bank vychází klientům vstříc a nabízí těm, kteří využívají Konto Komfort, kreditní kartu jako součást nabídky služeb u tohoto produktu zdarma.