HSBC expanduje na českém trhu

HSBC, třetí největší bankovní a finanční skupina světa, rozšiřuje své aktivity v České republice. V oblasti osobního bankovnictví začíná pod značkou HSBC Premier jako první nabízet služby globálního bankovnictví a správy majetku. Současně zpřístupnila HSBC svou mezinárodní síť také domácím středním a malým podnikům.

HSBC Premier je novou úspěšnou bankovní službou HSBC, která byla nedávno spuštěna po celém světě. Na český trh přináší novou úroveň bankovních služeb a technologií. „S HSBC Premier jsme předběhli naši konkurenci a zároveň zaplnili mezeru na trhu v oblasti investičních produktů a globálního bankovnictví pro klienty s vyššími příjmy. Poskytujeme služby mezinárodního bankovnictví prostřednictvím naší celosvětové finanční sítě a vyspělého internetového a telefonního bankovnictví, přičemž investorům splňujícím kvalifikační kritéria neúčtujeme žádné poplatky,“ přibližuje strategii Guy Hamilton, ředitel HSBC Bank pro střední a východní Evropu.

„S dnešním otevřením poboček pro Premier klienty jsme se jako první ve střední Evropě dostali na mapu služeb HSBC Premier, které jsou tak poskytovány již více než dvěma milionům klientů v 36 zemích po celém světě,“ říká František Kopřiva, ředitel HSBC Bank v Česku. Českému klientovi HSBC Premier se dostane stejné úrovně služeb, ať je v Praze, Londýně, New Yorku, Hongkongu či Bangkoku. Může například z jednoho místa spravovat své účty či investice v různých zemích, získat v kterékoli z deseti tisíc poboček HSBC na světě pomoc při nenadálých událostech na cestách nebo si nechat otevřít Premier účet v zahraničí ještě předtím, než odcestuje z České republiky. Jedná se tak o první skutečně celosvětově propojené bankovnictví.

„Obdobně přistupujeme i k naší firemní klientele. V posledních letech se v Česku objevuje čím dál tím více úspěšných společností s obchodními aktivitami v zahraničí. I ony mohou při spolupráci s HSBC čerpat z našich znalostí světových trhů a zkušeností s financováním mezinárodního obchodu a poskytováním služeb korporátního bankovnictví obecně,“ upřesňuje Kopřiva pozici HSBC na poli firemního bankovnictví. „Je obecně známo, že pokud společnosti obchodují na mezinárodní úrovni, pošlou raději své peníze do banky, kterou dobře znají z místa svého působiště,“ dodává.

HSBC Bank plc zahájila činnost na českém trhu v květnu 1997. Do roku 2007 poskytovala především komplexní nabídku bankovních služeb zaměřených na velké místní a mezinárodní firmy a osobní investiční produkty pro jednotlivce. Skupina HSBC sídlí v Londýně, ve svých deseti tisících pobočkách v 83 zemích a teritoriích světa poskytuje služby 125 milionům klientů a zaměstnává 315 tisíc pracovníků.

HSBC se dostala na první místo v žebříčku „Nejvýznamnějších 500 bankovních značek“ sestaveném magazínem The Banker a Brand Finance a předstihla Citigroup i Bank of America. HSBC byla v celém hodnocení jedinou bankou, která dosáhla nejvyššího ohodnocení značky AAA.