Hospodářské výsledky MasterCard Europe za rok 2010 potvrzují rostoucí poptávku spotřebitelů po elektronických platbách

[Tisková zpráva] Společnost MasterCard Europe oznámila své evropské provozní výsledky za čtvrté čtvrtletí roku 2010. Pozici jedničky mezi debetními kartami v Evropě potvrdila značka Maestro™ s 300 milióny vydaných karet na kontinentu – takového počtu nedosáhla žádná jiná značka debetních karet.

Za čtvrté čtvrtletí roku 2010 hlásí evropský region hrubý dolarový objem transakcí v hodnotě 225 miliardy USD, což znamená meziroční nárůst o 14,0 %. Objem nákupů byl 168 miliardy USD, tedy vzrostl o 13,0 %. V období od 1. října do 31. prosince uskutečnili evropští držitelé karet prostřednictvím karet značek MasterCard 2,1 miliard nákupních transakcí, což značí nárůst o 13,7 %.

K 31. prosinci 2010 vydaly evropské finanční instituce celkem 212 miliónů karet MasterCard (bez značek Maestro a Cirrus), což představuje nárůst o 6,9 % oproti stejnému čtvrtletí v roce 2009. Držitelé karet mohli své karty MasterCard používat v 9,1 miliónech akceptačních míst v Evropě a ve více než 31,7 miliónech míst na celém světě.

Značka Maestro se objevila na 300 milionech karet. Spotřebitelé nyní mohou s kartami Maestro nakupovat u více než 7,1 milionů obchodníků v Evropě a 13,1 milionů obchodníků ve světě.

 „Elektronické platby si získávají stále větší oblibu mezi evropskými spotřebiteli. Čelní postavení společnosti MasterCard v oblasti debetních karet podpořila v roce 2010 značka Maestro, jediná globální debetní karta evropské platební oblasti SEPA.  Maestro si udržela pozici atraktivní debetní karty díky tomu, že spotřebitelé volí vyšší univerzálnost spojenou s bezpečím, přidanou hodnotu a širokou akceptací – a to nejen v kamenných obchodech, ale i při nákupech na internetu. Nejaktuálnějším příkladem úspěchů v této oblasti je Belgie, která se může pochlubit více než 500 online obchodníky, přičemž téměř 100 % Maestro karet na trhu lze použít k elektronickým nákupům. Žádná jiná debetní karta není v tomto prostoru tak rozšířená,“ uvedl Javier Perez, prezident MasterCard Europe.

MasterCard v České republice a na Slovensku

„Jsem potěšen stabilně silnými výsledky, jichž společnost MasterCard dosáhla v Evropě, včetně českého a slovenského trhu. V roce 2010 jsme společně s bankami představili inovativní produkty v čele s bezkontaktními samolepkami s technologií PayPass na Slovensku, které se často připevňují na mobilní telefony. Dalším příkladem jsou karty World Card v České republice, které zahrnují inovativní marketingové a zážitkové výhody v rámci programu MasterCard Elite,“ říká Brian Lang, generální ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku a Slovensko.

„Velmi nás těší, že se podařilo spustit projekt Bratislava City Card. Jedná se o špičkový produkt vytvořený společně s magistrátem a místními bankami, který zahrnuje magistrátem poskytované výhody a přístupy, platební funkci PayPass a kupóny na místní hromadnou dopravu – to vše na jediné kartě. Těšíme se rovněž na novinky roku 2011. Očekáváme rozvoj technologie PayPass v ČR a SR, inovace v oblasti mobilních telefonů, elektronických obchodů a další novinky, které Čechům a Slovákům usnadní placení,“ dodává Brian Lang.

K významným úspěchům společnosti MasterCard v posledním čtvrtletí 2010 dále patří:

•    V prosinci se Russian Standard Bank stala první bankou v Evropě, která ruským spotřebitelům nabídla službu vnitrostátních převodů peněz mezi jednotlivci na platformě MasterCard® MoneySend™. Tento průkopnický počin patří mezi čtyři pionýrské globální iniciativy spuštěné v tomto čtvrtletí, které mají Evropané možnost poprvé vyzkoušet, mezi něž se řadí rovněž další vývoj v oblasti NFC, bezkontaktních plateb a zabezpečovacích a podnikových kontrolních programů;

•    V Evropě pokračovalo rozšiřování systémů využívajících bezkontaktní technologii MasterCard® PayPass™. Systém Tap&Go™ mohou ke svým nákupům využívat spotřebitelé už v deváté zemi (Bulharsku) a Itálie má již 300 tisíc karet s funkcí PayPass. Žádná jiná bezhotovostní technologie není v Evropě tak rozšířená jako PayPass. Jako konkrétní příklady lze uvést spuštění Bratislavské městské karty na Slovensku, další rozšiřování využití technologie v Polsku, smlouvu s bukurešťským metrem v Rumunsku a další vývoj v Turecku, kde je PayPass již běžnou nabídkou pro spotřebitele. V Turecku se technologie PayPass využívá v mobilních telefonech a toto spojení je dalším světovým prvenstvím této země. V listopadu společnost MasterCard spojila síly s Garanti Bank, tureckým telekomunikačním operátorem Avea a společností Gemalto, aby jako první na světě uvedli technologii NFC pro platby mobilními telefony a pomohli tak tureckým spotřebitelům přizpůsobit jejich mobilní telefony pro bezkontaktní platby za nákupy;

•    V prosinci se Alitalia stala desátou leteckou společností, která pro své cestující zavedla co-brandovou kreditní kartu World MasterCard. Díky této i předchozím dohodám s leteckými společnostmi Lufthansa, ČSA, Swiss Air a dalšími uzavřeným v letošním roce se společnost MasterCard stala oblíbeným partnerem pro evropské národní letecké společnosti;

•    MasterCard zakončil rok podpisem historicky největší mimosportovní smlouvy o sponzorství MasterCard v Evropě týkající se šestileté strategické spolupráce se společnostmi Walt Disney EMEA & Russia a Euro Disney. Tato nová sponzorská smlouva otevírá řadu možností pro rodiny a jednotlivce, kteří jako držitelé karet MasterCard nebo Maestro budou moci využívat exkluzivních propagačních akcí v říši Disney. Smlouva se vztahuje i na filmová představení, více než sto obchodů Disney v celé Evropě a pařížský DisneyLand, který je nejvýznamnější evropskou turistickou destinací.