HOME СREDIT & FINANCE BANK – VÝSLEDKY ZA ROK 2004:

Celkový objem úvěrů vzrostl více než trojnásobně a přesáhl 660 mil. USD¨. Společnost Home Credit & Finance Bank jedna z nejrychleji rostoucích společností v oblasti poskytování spotřebitelských úvěrů v Rusku, dnes oznámila rekordní výsledky své činnosti v Ruské federaci.

Celková aktiva vzrostla z 280 mil. USD na 929 mil. USD (+ 232%)
Celkový objem spotřebitelských úvěrů vzrostl z 179 mil. USD na 661 mil. USD (+ 269%)
Vlastní jmění vzrostlo z 41 mil. USD na 100 mil. USD (+ 146%)
Provozní zisk vzrostl z 11 mil. USD na 127 mil. USD (+ 1031%)
Čistý zisk vzrostl na 14 mil. USD po loňské ztrátě 8 mil. USD
Výnosnost průměrného vlastního jmění (ROAE) vzrostla z –34,1% na 20,4%
Kapitálová přiměřenost (CAR) k 31. prosinci 2004 byla 20.9% (20.2% v roce 2003)

Celkový objem úvěrů poskytnutých společností HCFB vzrostl v roce 2004 více než 3,6krát a k 31. prosinci 2004 přesahovala jeho hodnota 660 mil. USD (podle IFRS). Celkový počet poskytnutých spotřebitelských úvěrů vzrostl za rok 2004 na 2,2 miliony, což je 4,5-krát více než za rok 2003.

V roce 2004 dosáhla společnost HCFB provozní zisk 127 mil. USD a čistý zisk 14 mil. USD.

Výrazné zlepšení výsledků, kterých v roce 2004 společnost HCFB dosáhla, lze přičítat aktivnímu budování značky Home Credit v Ruské federaci a obchodní strategii rozšiřování distribuční sítě a nabídky produktů Home Credit. Ve srovnání s rokem 2003 se počet aktivních úvěrových produktů více než ztrojnásobil a na konci roku 2004 nabízela vysoce rozvinutá obchodní síť již přes 15 úvěrových produktů s různou délkou splatnosti. V listopadu 2004 společnost HCFB vstoupila i na ruský trh s kreditními kartami s novým produktem, revolvingovým úvěrem poskytovaným prostřednictvím kreditní karty „Home Credit“.

V roce 2004 otevřela HCFB 12 nových regionálních poboček, což zvýšilo celkový počet poboček regionální sítě na 26. HCFB aktivně rozvíjí svou distribuční síť spoluprací s celostátními i regionálními prodejci a do konce roku 2004 se počet obchodních partnerů ve více než 800 městech a regionech v celé Ruské federaci zdvojnásobil na 8000.

Podle významného ruského časopisu Expert, který mapuje svět obchodu a ekonomiky, skončila HCFB jako čtvrtá největší ruská banka podle růstu aktiv, 34. podle celkového objemu aktiv, sedmá podle růstu základního jmění a 13. podle ziskovosti (podle ruských účetních standardů RAS).

HCFB se úspěšně etablovala na ruských i na mezinárodních kapitálových trzích. V říjnu 2004 vydaný první dluhopis ve výši 1,5 mld. RUB byl uveden na burzu MICEX a přilákal solidní poptávku ze strany ruských investorů. HCFB v lednu 2005 úspěšně vydala svůj první eurobond ve výši 150 mil. USD. Vydání dluhopisu bylo součástí programu financování HCFB na rok 2005 a poptávka zahraničních investorů z 15 zemí přesáhla 1,5krát hodnotu dluhopisu.

V prosinci 2004 získala společnost HCFB od Moody’s Investors Service dlouhodobý rating Ba3, krátkodobý rating pro vklady v cizí měně Not Prime a rating finanční síly D- (D mínus). V lednu 2005 agentura Standard & Poor’s přiřadila HCFB rating B- (B mínus)/C . Všechny ratingy jsou se stabilním výhledem.

Předseda představenstva HCFB Andrej Lykov k výsledkům společnosti za rok 2004 řekl:
„Za poslední rok rozšířila společnost Home Credit & Finance Bank zásadním způsobem svůj podíl trhu financování spotřebitelských nákupů v Rusku na 31 %. Chceme naše produkty zpřístupnit zákazníkům po celé zemi. Trh se spotřebitelskými úvěry v Rusku má obrovský potenciál a v průběhu příštích pár let se bude rychle rozvíjet. HCFB se daří udržet si v Rusku současnou silnou pozici díky tomu, že neustále vytváří a nabízí věrnostní úvěrové programy a dále rozvíjí svou distribuční síť a nabídku produktů. Již jsme prokázali silnou pozici v oblasti spotřebitelského financování, a to jak na domácích, tak i na zahraničních trzích, a věříme, že HCFB se v několika příštích letech stane preferovanou volbou pro rostoucí počet ruských zákazníků i obchodních partnerů.“