Home credit v roce 2003 rekordní zájem o Nákup na splátky

Home Credit Finance a.s. poskytl v roce 2003 úvěry v objemu 5,2 miliardy korun, což je zatím největší objem poskytnutých úvěrů v historii společnosti. Nárůst objemu obchodu dosáhl oproti předchozímu roku 44 %.

Home Credit Finance a.s. zaznamenal nárůst počtu uzavřených smluv nejenom v předvánočním období, ale i v předchozích měsících roku. Zákazníkům Home Credit byly v uplynulém roce profinancovány nákupy za téměř 5,2 miliardy korun. Nárůst objemu obchodu tak dosáhl oproti předchozímu roku 44 %. Počet klientů, kteří za 6 let existence společnosti financovali nákupy právě s Home Credit, překročil hranici 730 tisíc.

Velmi úspěšný byl již tradičně prosinec, kdy byly klientům Home Credit Finance a.s. poskytnuty úvěry v celkové výši 750 miliónů korun. V tomto měsíci se na splátky nakupovalo nejenom před vánočními svátky, ale i 24. 12. nebo v poslední den roku. Celkový počet uzavřených smluv za 4. čtvrtletí tak překročil hranici rekordních 125 tisíc. Home Credit letos pomohl spotřebitelům financovat vánoční nákupy ve výši téměř 2 miliard korun, což je zhruba 40 % ročního obratu společnosti.

Nejúspěšnějším předvánočním týdnem bylo období mezi loňskou bronzovou a stříbrnou nedělí, kdy jsme poskytli úvěry za cca 196 milionů Kč, říká Ing. Pavel Plachký, generální ředitel Home Credit Finance a.s. Za mimořádným úspěchem společnosti stojí jak předvánoční nabídka Vánoce za 1 korunu ve spotřebitelských úvěrech, tak stoupající zájem o kartu YES.

Rostoucí obliba karty YES

V předvánočním období aktivovalo YES kartu 45 % nových uživatelů. Za poslední čtvrtletí bylo aktivováno téměř tolik karet, jako ve zbývajících měsících uplynulého roku. Zájem o YES kartu neustále roste i díky tomu, že našim klientům umožní nejenom nákup téměř veškerého sortimentu zboží na splátky, ale poslouží například i k financování dovolených nebo k výběru hotovosti v bankomatech. Navíc mohou výhod karty typu Maestro využít nejen v České republice, ale i v zahraničí, dodává Ing. Pavel Plachký.

Vede černá a bílá technika, nejvíce se utrácelo v Praze

Vánočním nákupům, podobně jako v loňském roce, jednoznačně dominovala černá (30%) a bílá (24%) technika. Zájem byl však také o nábytek, mobilní telefony nebo výpočetní techniku. Je zajímavé, že i když ceny zboží v letošním roce stále klesaly, počet nákupů na splátky naopak vzrůstal. Z širokého sortimentu elektroniky byl největší zájem o televizory s plochou obrazovkou a úhlopříčkou 72 cm, také o domácí kina a z bílé techniky zejména o pračky a myčky na nádobí. Tento hlavní sortiment byl doplněn výpočetní technikou a digitálními fotoaparáty.

Co se týče regionálního rozložení nákupů na splátky, nejvíce nakupovali klienti z Prahy a západních Čech, těsně za nimi následovali klienti ze severní Moravy.

Rekordní zájem o nákupy na splátky, a tedy i počet uzavřených smluv a autorizovaných transakcí, byl zaznamenán nejen v České republice, ale také u dceřiných společností na Slovensku a v Ruské federaci.