Home Credit půjčil Čechům v druhém čtvrtletí přes 1,9 miliardy korun

I přes obezřetnější přístup spotřebitelů k úvěrům zaznamenal Home Credit v druhém čtvrtletí bezmála 36% nárůst objemu poskytnuté jistiny u kreditních karet a růstový trend u financování aut. V ostatních segmentech spotřebitelských úvěrů se stejně jako na začátku roku 2009 projevovala stagnace nebo pokles. Home Credit půjčil českým spotřebitelům přes 1,9 miliardy korun, což je srovnatelný objem s prvním čtvrtletím a o 21 % méně než ve stejném období loňského roku.

I v druhém čtvrtletí roku jsme pokračovali v důsledném prověřování klientů žádajících o úvěr. Schopnost hradit závazky je pro nás v této době prvořadá. To je jeden z hlavních důvodů, proč jsme spotřebitelům poskytli méně jistiny. Na druhou stranu ale pozorujeme jisté zlepšení situace na trhu s automobily a u kreditních karet, uvedl Erich Čomor, generální ředitel a předseda představenstva společnosti Home Credit a. s.

Čeští spotřebitelé stále více používají k nákupům kreditní karty. Oproti stejnému období předchozího roku dosáhl v druhém čtvrtletí moderní a pohodlný platební nástroj bezmála 36% nárůstu. Velkou měrou se na tomto zvýšení podílejí i co-brandové Premia karty, které Home Credit vydává. Držiteli garantují úsporu při každém nákupu a až 60% okamžité slevy u partnerů sítě Premia. Rapidně rovněž vzrostl i počet čerpání z jedné karty – o téměř 74 %. Výše jedné platby kreditní kartou se naopak snížila z 2180 Kč na 1700 Kč.

Stále více zákazníků využívá spotřebitelský úvěr Ideal Credit od Home Creditu na nákup auta. Ve srovnání prvního a druhého čtvrtletí 2009 vzrostl objem poskytnuté jistiny v segmentu aut o 124 %. Průměrná výše jednoho auto úvěru se oproti prvnímu čtvrtletí zvýšila o 3 tisíce na 127 tisíc korun. Potenciál auto úvěrů hodlá Home Credit i nadále rozvíjet zlepšováním nabídky a rozšiřováním spolupráce s dalšími obchodními partnery.

Také v druhém čtvrtletí přetrvával klesající trend u klasického splátkového prodeje a hotovostních půjček. Nižší zájem o půjčky spolu s důsledným ověřováním platební schopnosti klientů se odrazil v poklesu u nákupů na splátky (oproti druhému čtvrtletí 2008 o 41 %) a u hotovostních úvěrů o 46 %.

I přes záporné výsledky v těchto segmentech je znát určité oživení: v závěru čtvrtletí se klesající tendence pozastavila – nejúspěšnějším měsícem byl červen; největší zájem o úvěry projevili čeští spotřebitelé v pondělí 1. června. Oproti prvnímu pololetí loňského roku vzrostl zájem o nářadí a stavebniny. Srovnatelný zájem přetrvává u dovolené na splátky a nákupy na úvěr v e-shopech.