Home Credit posílil v prvním čtvrtletí pozici na trhu

Bezmála dvě miliardy korun poskytl Home Credit, jeden z lídrů spotřebitelského financování u nás, českým spotřebitelům v prvním čtvrtletí roku 2009. Splátkový prodej, poskytování spotřebitelských auto úvěrů, hotovostních úvěrů a platby kreditními i úvěrovými kartami tak zajistily společnosti významné posílení tržní pozice.

V porovnání objemu poskytnuté jistiny členských společností České leasingové a finanční asociace (ČLFA) za první čtvrtletí roků 2008 a 2009 se Home Credit posunul z pátého na třetí místo. A to i přesto, že pokračoval pokles české ekonomiky, včetně celého trhu nebankovního spotřebitelského financování (o 17 %). Za první tři měsíce loňského roku financoval Home Credit nákupy v hodnotě 2,4 miliardy korun, což je o necelých 16 % více než letos.

Home Credit dokazuje i v době ekonomické recese svoji stabilitu výrazným posílením pozice na trhu nebankovního spotřebitelského financování. Tento postup je výsledkem včasné a správné reakce na nástup krize v druhé polovině loňského roku. Obchodní výsledky pak v zásadě kopírují pokles české ekonomiky. Spotřebitelé mají obavy z propouštění, větší investice odkládají na lepší časy, proto je objem poskytnutých peněz nižší, říká Erich Čomor, generální ředitel a předseda představenstva společnosti Home Credit, a. s.

V prvním čtvrtletí objemově nejvíce rostly kreditní karty. V tomto segmentu zaznamenal Home Credit oproti lednu až březnu 2008 téměř 38% růst. Velký podíl na tom mají co-brandové Premia karty. Jejich držitelé velice brzo porozuměli výhodám, které z používání těchto kreditních karet plynou a začali je používat i pro běžné nákupy. Objem poskytnutých peněz na starších revolvingových kartách vzrostl o více než 5 %.

Financovat nákup nového i ojetého auta s Home Creditem už je možné na přibližně 200 obchodních místech. Průměrná výše jednoho auto úvěru dosáhla v prvním čtvrtletí roku 124 tisíc korun. Obezřetný přístup klientů se odrazil v zájmu o pojištění k úvěrovým produktům. Zatímco před nástupem ekonomické recese je klienti žádali jen zřídka, v prvním kvartálu 2009 uzavírá nějaký druh pojištění zhruba každý třetí klient. Podíl klientů, kteří nezaplatili dvě a více měsíčních splátek, se ve srovnání s loňským zářím zvýšil o několik desetin procenta. Objem nesplácených úvěrů se v celkovém portfoliu stoupl mírně nad pět procent.

Důslednost Home Creditu při prověřování žádostí o úvěr se projevila u splátkového prodeje a hotovostních půjček, kde zaznamenala společnost oproti loňsku pokles o 43 %, resp. 29 %. Češi v době krize nákup nových věcí odkládají na lepší časy a raději opravují ty starší. Na splátky si lidé mnohem více začali pořizovat nářadí pro kutily, zahradnické nástroje a stavebniny.