Home Credit & Finance Bank oznamuje hlavní parametry výsledků za 3. čtvrtletí 2007 (IFRS): HCFB vykázala rekordní čistý zisk ve výši RUB 915 milionů

Home Credit & Finance Bank (“HCFB”), jedna z vedoucích bank specializovaných na spotřebitelské bankovnictví v Rusku oznamuje finanční výsledky za devět měsíců končících 30. zářím 2007 podle mezinárodních účetních standardů (IFRS).

„HCFB pokračuje v naplňování své strategie jako vedoucí banka spotřebitelského úvěrování na ruském trhu. Stálé zlepšování kvality jejích aktiv, stále se zlepšující řízení rizika a diverzifikace produktů se odráží v jejím rekordním čistém zisku vykázaném za devět letošních měsíců. Tak jak budujeme model retailové banky soustřeďující se na úvěrování,, zakládáme standardy produktové nabídky tím, že poskytujeme klientům kvalitní řešení transparentním způsovem, kterému dobře rozumí. Detailní monitoring ruského trhu s ohledem na situaci na mezinárodních kapitálových trzích nám umožňuje maximalizovat efektivitu refinancování HCFB a udržovat silnou kapitálovou pozici banky.“ Jiří Šmejc, generální ředitel.

Čistá zisk za uvedené období -RUB 915 milionů (v meziročním srovnání: Q3 2006: RUB 184 milionů) – zvýšení o více než 397%. Silný růst čistých úrokových výnosů na RUB 8,971 milionů (oproti Q3 2006: RUB 5,800 milionů) je způsoben výjimečným nárůstem portfolia hotovostních půjček a pokračujícím růstem portfolio kreditních karet. Aktivity s kreditními kartami zaznamenaly meziročně nárůst o vice než 94% v hodnotě poskytnutých úvěrů; díky tomu si HCFB udržela postavení druhého největšího vydavatele karet v Rusku s tržním podílem 10% a s vice než 6.3 miliony vydaných karet. V souladu se strategií diverzifikace produktového portfolio zaznamenala banka mírný nárůst počtu poskytnutých úvěrů na auta a portfolio hypoték pro obyvatelstvo vzrostlo celkem na RUB 2,477 milionů; jeho podíl na celkových poskytnutých úvěrech tak dosáhl přibližně 5% . Banka se dále zaměřovala na prudentní řízení úvěrového rizika, což se projevilo v pokračujícím poklesu problémových úvěrů („NPLs“) až na 13.3% z celkového úvěrového portfolia. Pobočková síť HCFB pokrývá 80 regionů napříč územím Ruské federace. Ke konci 3Q 2007, měla HCFB 81 poboček, 58 úvěrových expozitur and přibližně 27,000 aktivních mist prodeje u obchodníků ve vice než 1 100 městech. HCFB vykázala kontakty na vice než 15 milionů klientů, z toho přibližně 50% klientů bylo v uvedeném období aktivních. Likviditní pozice banky zůstává silná; splatnost většiny dluhových nástrojů je delší než 2 roky. Kumulativní čistá likviditní pozice v 12 měsících je pozitivní – RUB 17.6 mld.. HCFB udržuje silnou kapitalizaci; rizikově vážená kapitálová přiměřenost (CAR) na úrovni 21.1% je dosahována díky pokračující silné podpoře mateřské firmy – Skupiny PPF. Ve třetím čtvrtletí 2007, získala HCFB kapitálovou injekci ve výši RUB 1.5 mld. k podpoře realizace jejího růstového plánu. 30. října 2007 potvrdila mezinárodní ratingová agentura Moody’s pro HCFB rating na úrovni Ba3/NP/D- se stabilním výhledem.