Home Credit a. s. – finanční výsledky za rok 2008

Home Credit a. s. (“HC”), jeden z předních poskytovatelů spotřebitelských úvěrů v České republice, oznamuje rekordní finanční výsledky za kalendářní rok 2008 podle Mezinárodních standardů pro finanční výkaznictví (IFRS).

Zisk společnosti vzrostl meziročně o 35 %

V roce 2008 Home Credit dále posílil svůj tržní podíl, upevnil pozici lídra spotřebitelského financování v České republice a dosáhl historicky nejlepšího obchodního výsledku i zisku. V roce 2009 počítáme s dalším růstem a posílením ziskovosti díky pokračující dominanci ve spotřebitelském financování, růstu hotovostních i karetních úvěrů v kombinaci s velmi důsledným řízením rizikových a provozních nákladů. V roce 2009 naši ziskovost výrazně posílí přechod od externího financování operací Home Credit v ČR na interní financování ze skupiny PPF, který výrazně oslabí dosavadní závislost Home Creditu na rozkolísaných finančních trzích, říká Erich Čomor, generální ředitel Home Credit a. s.

SHRNUTÍ

  • Objem poskytnuté jistiny vzrostl v roce 2008 o 15 % na 9,6 miliardy korun.
  • Úvěrové portfolio ve srovnání s 31. prosincem 2007 vzrostlo o 20 % na 11,6 miliard Kč (z 9,7 miliard Kč).
  • Během roku 2008 vzrostla celková aktiva o 18 %, na 13,1 miliard Kč.
  • Čistý zisk za rok 2008 vzrostl o 35 % a dosáhl rekordních 738 milionů Kč ve srovnání s 548 miliony Kč čistého zisku za stejné období loňského roku.
  • HC zůstává zřetelně dominantním hráčem na trhu POS úvěrů.
  • Objem úvěrů poskytnutých prostřednictvím kreditních a úvěrových karet vzrostl o 40 % na 4 miliardy Kč.
  • Pokračoval silný růst HC v portfoliu hotovostních úvěrů – v roce 2008 se objem poskytnuté jistiny meziročně zvýšil o 28 % na 2,9 miliardy Kč.
  • Podíl úvěrů po splatnosti zůstal díky přísnému řízení rizik na úrovni roku 2007.

OBCHODNÍ VÝSLEDKY

V roce 2008 vykázal HC silný a ziskový výkon a dále upevnil svou pozici významného poskytovatele spotřebitelského financování v České republice. I přes nepříznivý makroekonomický vývoj a destabilizaci mezinárodních finančních trhů rostl HC ve většině produktových řad a dosáhl nejlepšího obchodního a finančního výsledku za celou dobu existence společnosti. Objemem úvěrů se přiblížil desetimiliardové hranici – českým spotřebitelům půjčil 9,606 miliardy korun. To znamená 15% nárůst oproti roku 2007, kdy činil objem poskytnuté jistiny 8,322 miliardy ko­run.

Růst úvěrového portfolia společnosti je nadále tažen především kreditními kartami a hotovostními úvěry. Objem úvěrů poskytnutých prostřednictvím kreditních a úvěrových karet vzrostl o 40 % na 4 miliardy Kč. Hotovostní úvěry zaznamenaly téměř 28% nárůst objemu oproti roku 2007.

V roce 2009 plánuje společnost další růst obchodu, především díky pokračujícímu řízenému růstu v oblasti hotovostních a karetních úvěrů a úspěšnému vstupu na trh financování aut. V průběhu roku 2009 Home Credit také opustí financování svých pohledávek z mezinárodních trhů a přejde na interní financování z mateřské skupiny PPF. Díky tomuto kroku eliminuje negativní vliv rozkolísaných finančních trhů a zároveň sníží náklady na financování, což se pozitivně projeví v dalším růstu ziskovosti společnosti.