Hodnota vybavení českých domácností se zvyšuje

[Tisková zpráva] Průzkum DIRECT Pojišťovny ukázal, že u poloviny domácností se hodnota vybavení v posledních letech zvyšuje. Za poslední dva roky si Češi do domácnosti nejčastěji pořizovali nový notebook (38 %) nebo LCD televizor (33 %). Čtvrtina oslovených si koupila novou pračku a 14 % myčku. DIRECT Pojišťovna doporučuje klientům aktualizovat v souvislosti s rostoucí hodnotou vybavení jejich domácnosti své majetkové pojištění.

„Polovina respondentů uvedla, že se hodnota vybavení jejich domácnosti za poslední dva roky zvýšila,“ říká tiskový mluvčí DIRECT Pojišťovny Tomáš Zavoral. „Přestože si lidé v posledních letech kupují do domácnosti stále dražší vybavení, zapomínají velmi často aktualizovat své majetkové pojistky a dostávají se tak vlastně do stavu podpojištění. DIRECT Pojišťovna proto klientům doporučuje jednou za dva roky aktualizovat pojistnou částku,“ dodává Tomáš Zavoral.

Vybavenost českých domácností je podle průzkumu DIRECT Pojišťovny poměrně vysoká. Více než 90 % respondentů uvedlo, že má doma pračku, mikrovlnnou troubu, vysavač a vlastní mobilní telefon. Přibližně polovina domácností je vybavena myčkou, televizorem s plochou obrazovkou (LCD, plazmou), domácí HiFi sestavou a MP3 přehrávačem. Podle průzkumu pouze 5 % domácností vlastní sušičku na prádlo.

Chytré pojištění domácnosti

DIRECT Pojišťovna nabízí pojištění, které se vztahuje nejen na vybavení bytu či domu, jako jsou např. spotřebiče, elektronika, nábytek, šperky či oblečení, ale současně chrání také sportovní či jiné vybavení, které se nachází v nebytových prostorách – ve sklepě, garáži nebo komoře.

DIRECT Pojišťovna pojišťuje majetek na nové ceny. V případě pojistné události tak klient získá pojistné plnění v takové výši, aby si za zničenou věc mohl pořídit věc novou.

Průzkum (podrobná tabulka viz níže) pro DIRECT Pojišťovnu provedla v červnu 2010 společnost TNS AISA.