GE Money Bank zavádí jako první v ČR komunikaci s firemními klienty prostřednictvím datových schránek

[Tisková zpráva] GE Money Bank jako první banka v České republice začala oficiálně využívat datové schránky pro komunikaci se svými klienty z řad podnikatelů a firem.

Ti mohou s bankou komunikovat prostřednictvím Poštovních datových zpráv a touto formou vedle daňových přiznání zasílat i finanční výkazy. Díky této inovaci odpadá statutárním zástupcům firem povinnost dodávat GE Money Bank daňová přiznání a finanční výkazy v tištěné podobě.

„Díky datovým schránkám bude komunikace klientů s bankou efektivnější a časově úsporná. Firemní klienti tak budou moci s GE Money Bank komunikovat elektronicky a prostřednictvím datové schránky zasílat potřebné dokumenty vyplývající z jejich informační povinnosti vůči bance,“ říká Jiří Patera, ředitel oddělení úvěrových produktů pro firemní klienty. „Předpokládáme, že do budoucna by se pro svoji jednoduchost a flexibilitu mohlo jednat o jeden z důležitých komunikačních kanálů. Tímto novým kanálem dokážeme nyní obsloužit až 5 tisíc klientů a do budoucna se počet bude zvyšovat, stejně jako budeme rozšiřovat škálu dokumentů, které je možné datovou schránkou předat,“ dodává Patera.

Tato služba je k dispozici vybraným klientům využívajících služeb firemního bankovnictví, kteří plní informační povinnost vyplývající z příslušných úvěrových smluv. Standardně banky tato daňová přiznání požadují v tištěné podobě a s podpisy statutárních zástupců. GE Money Bank jako jediná z velkých bank v České republice nabízí možnost plnit tuto povinnost prostřednictvím datové schránky. Vzhledem ke způsobu zaslání dokumentu GE Money Bank nepožaduje podepsání dokumentu zaručeným elektronickým podpisem a takovýto výkaz je díky formě komunikace považován za platný.

Pro možnost zasílání Poštovních datových zpráv si stačí jen aktivovat datovou schránku pro zasílání zpráv v režimu firma – firma.