GE Capital Bank poskytuje klientům informace o zůstatku na účtu prostřednictvím bankomatů

Praha
1. srpna 2001

Klienti GE Capital Bank mohou při výběrech z bankomatů získat aktuální informace o zůstatku na svém běžném účtu. Jde o on-line informace, takže se klient dozví, kolik v daném okamžiku skutečně na svém účtu skutečně má.

Po uskutečnění výběru hotovosti vydá bankomat klientovi stvrzenku, na níž je vedle základních údajů o výběru (např. datum, čas, vybíraná částka) uveden i aktuální zůstatek na účtu. Jde o disponibilní zůstatek, který zahrnuje nejen výši účetního zůstatku na běžném účtu klienta, ale i limit, který má klient na Flexikreditu, tj. kontokorentu, jenž mu umožňuje přečerpat jeho účet do „minusu“. Pokud má tedy klient na běžném účtu 30 tisíc Kč a limit na Flexikretidu 40 tis. Kč, je disponibilní zůstatek 70 tis. Kč.

Disponibilní zůstatek na běžném účtu v sobě již zahrnuje blokace za provedené platby a výběry kartou. Pokud klient zaplatí kartou u obchodníka, který platbu autorizuje, je daná částka na účtu okamžitě zablokována i když k účetnímu vypořádání dojde později. Tato blokace je učiněna v zájmu klienta, aby se jeho účet nedostal do nepovoleného debetu vinou časového nesouladu mezi provedením platby a jejím účetním zpracováním. Pokud tedy například má klient na účtu 50 tisíc a kartou nakoupí zboží za 5 tis. Kč, je jeho disponibilní zůstatek 45 tis. Kč.

Informace o zůstatku na účtu mohou klienti GE Capital Bank získat prostřednictvím všech jejích bankomatů. Ke konci července měla banka 102 bankomatů. Do konce roku jich však bude mít již téměř dvojnásobek – tedy 220. V porovnání s počtem bankomatů na počátku tohoto roku se během pouhých dvanácti měsíců zvýší jejich počet o 200 %. Toto číslo nejlépe svědčí o rychlosti a dynamičnosti rozšiřování bankomatové sítě GE Capital Bank, která bude jednou z nejrozsáhlejších v České republice. Údaj o aktuálním zůstatku na svém účtu mohou klienti GE Capital Bank získat i při výběru z některých bankomatů jiných bank.