G2.cz – našlapaná komunikace s mladými klienty KB

Velice netradiční způsob zvolila Komerční banka pro oslovení cílové skupiny, která obvykle stojí na okraji zájmu bankovních institucí – mladé lidi od 15 - 25 let. Nový web www.g2.cz je určen všem mladým, kteří už mají povědomí o bankovních produktech a chtějí je v plné míře využívat pro realizaci svých aktivit, zejména co se týče volného času. Web G2 po technické stránce realizovala společnost FG Forrest.

Web je velice originální ukázkou využití dynamických navigačních prvků a velkorysé, ničím nespoutané grafiky. Dynamika a originalita se však netýká jen vizuální stránky, ale také obsahu – web nabízí cestopisy z různých koutů planety, adrenalinem nabité články na téma extrémních sportů, novinky ze světa filmu, hudby i technologií.

Provozovatel zvolil velmi netradiční cestu pro prezentaci bankovních produktů a služeb. Sekce Peníze nabízí bankovní produkty avšak pro mladé uživatele velice atraktivním způsobem – místo dlouhých textů má mladý klient k dispozici provokativní videospoty s odkazem na web KB, kde najde veškeré informace.

Výjimečnost použitého designu znamenala vysoké nároky na kvalitu zpracování zdrojového kódu. Zodpovědnost za úspěšné splnění tohoto úkolu spojeného s precizním použitím kaskádových stylů, jazyka HTML a JavaScriptu převzal tým FG Forrest, a. s., který je zodpovědný za komplexní technickou realizaci webu.

G2.cz zdaleka není pouze statickou prezentací, jeho součástí je řada interaktivních prvků, jakými jsou například aplikace pro registraci uživatelů a jejich následný autorizovaný přístup k chráněným sekcím webu nebo provázání se systémy pro objednání mobilního obsahu od jednoho z partnerů projektu. Samozřejmostí je fulltextové vyhledávání a řada aplikací napojených na webové formuláře, umožňujících přímou komunikaci mezi registrovanými uživateli webu a provozovatelem.

Na obsahu webu se podílí řada partnerů projektu, přičemž pro jeho část byly vyvinuty specifické konverzní nástroje automaticky přebírající obsah z několika externích zdrojů. Takto převzaté informace jsou následně pomocí vlastního publikačního jádra integrovány do příslušných sekcí webu G2.cz. Vybrané položky webu jsou navíc s původními zdroji dat interaktivně provázány. Typickou ukázkou je například odpočítávání času zbývajícího do termínu zájezdu, který je geograficky nebo tematicky vázán ke konkrétnímu článku o cestování.

G2.cz je unikátní zejména využitím všech moderních technologií k adekvátní komunikaci s mladými uživateli internetu, kteří hledají především zábavu, dobrodružství a adrenalin a kteří vědí jak využít své finanční zdroje.

FG Forrest, a. s. od roku 1996 poskytuje komplexní řešení pro elektronická média – od monitoringu a analýz přes návrh, realizaci a správu internetových řešení, až po online marketing. Při práci využívá nejnovější trendy kreativních technologií, což oceňují např. tito klienti E.ON Česká republika, Kancelář prezidenta republiky, pojišťovna Kooperativa, Komerční banka, McDonald's, T-Mobile.