FS ČS loni upevnila vedoucí postavení na trhu ve správě aktiv a investičního poradenství

Finanční skupina České spořitelny zaznamenala v loňském roce další upevnění své pozice na trhu v oblasti správy aktiv a investičního bankovnictví a poradenství. Objem aktiv ve správě České spořitelny se za rok 2002 téměř zdvojnásobil a dosáhl 18 miliard Kč. Podíl majetku pod správou fondů Investiční společnosti České spořitelny se loni meziročně zvýšil o 80 % na 44 miliardy Kč.

„V loňském roce se uskutečnilo technické sloučení investičních týmů správy aktiv České spořitelny a Investiční společnosti České spořitelny. Výsledkem je, že nyní má Finanční skupina České spořitelny velmi silný investiční tým zaměřený na středoevropské trhy, který úzce spolupracuje s mateřskou Erste Bank,“ uvedl Daniel Heler, člen představenstva a náměstek generálního ředitele České spořitelny.

Finanční skupina České spořitelny nabízí klientům možnost zhodnocení prostředků formou investování již od 5 000,– Kč a pak při pravidelném investování od částky 1 000,– Kč měsíčně. Skupina disponuje produkty s různou mírou rizika a výnosu: od dluhopisů přes strukturované investiční produkty až k vkladovým účtům. Skupina nabízí i poradenství v oblasti správy aktiv.

Investiční společnost České spořitelny kontrolovala ke konci roku 2002 na 46 % trhu tuzemských podílových fondů (bez institucionálních fondů), což je významný nárůst oproti roku 2001, kdy ovládala 35,2 %.

Od poloviny dubna rozšířila Finanční skupina České spořitelny možnost investic pro drobné klienty i o pětileté hypoteční zástavní listy, které prodává na vybraných pobočkách v nominální hodnotě 10 000,– Kč. Hypoteční zástavní listy mají neměnný výnos do splatnosti. Podmínkou investice je koupě alespoň tří kusů hypotečních zástavních listů a účet klienta ve Středisku cenných papírů.

„Investiční chování investorů i z řad fyzických osob se změnilo. I drobní investoři ustupují od tradičních investičních produktů a jsou ochotni více experimentovat. Požadují při tom kvalitní poradenství a širokou škálu produktů. Očekáváme, že tento trend bude zejména po vstupu do Evropské Unie dále nabývat na intenzitě a jsme připraveni na něj pružně reagovat naší nabídkou,“ uvedl Daniel Heler.

Klára Gajdušková
Tisková mluvčí
České spořitelny, a.s.

Česká spořitelna je největší bankou pro drobnou klientelu v České republice. Poskytuje služby více než pěti milionům klientů. Česká spořitelna je primárně bankou pro drobnou klientelu, bankou pro malé a střední firmy a také bankou měst a obcí. Nezastupitelnou roli hraje Česká spořitelna ve financování velkých podniků a společností. Česká spořitelna a celá její finanční skupina nabízí komplexní nabídku produktů a služeb potřebných pro naplnění všech aspektů finančního života klientů; Česká spořitelna již vydala téměř 2,5 milionu platebních karet, disponuje sítí více než 670 poboček a provozuje přes 1000 bankomatů. Na českém kapitálovém trhu patří Česká spořitelna mezi významné obchodníky s cennými papíry.

Od roku 2000 je Česká spořitelna členem nejsilnější středoevropské finanční skupiny Erste Bank. Od července 2000 do prosince 2001 prošla Česká spořitelna ambiciózní transformací, která se zaměřila na zlepšení všech klíčových součásti banky: od kvality služeb klientům, přes lidské zdroje a informační technologie, až po zavedení nového řízení úvěrových rizik. Přesto, že klíčová část transformace skončila, Česká spořitelna i nadále pokračuje v dynamických změnách tak, aby se co nejdříve změnila v banku špičkových evropských kvalit.

Česká spořitelna je držitelem ocenění MasterCard Banka roku 2002, které získala na základě hodnocení více než 300 nezávislých odborníků v soutěži pořádané společností Fincentrum. V této soutěži zvítězila také v kategorii Hypotéka roku 2002 a umístila se jako druhá v hlasování veřejnosti na pozici Nejdůvěryhodnější banka roku 2002. Česká spořitelna je majitelem certifikátu Nejlepší úvěrová instituce v České republice, kterou jí v září 2002 udělila na zasedání Mezinárodního měnového fondu ve Washingtonu společnost Euromoney. Banka je také držitelem ocenění „Nejdůvěryhodnější značka v České republice“. Toto ocenění získala opakovaně na základě výsledků mezinárodního výzkumu, který realizovala společnost Reader´s Digest na podzim roku 2000 a 2001 pod názvem European Trusted Brands v 18 evropských zemích.

V roce 2002 vykázala Česká spořitelna podle mezinárodních účetních standardů čistý konsolidovaný zisk ve výši 5,8 miliardy korun, je to významné nicméně očekávané meziroční zlepšení proti 1,8 miliardám v roce 2001. Ukazatel návratnosti kapitálu v roce 2002 (ROE) činil 21,4 procenta proti 7,6 procenta v roce 2001.Poměr provozních nákladů a výnosů (C/I Ratio) klesl v roce 2001 na 62,6% ze 68,6 %. Pro rok 2003 banka očekává meziroční nárůst čistého konsolidovaného zisku v intervalu 15% až 20%, ROE nad 20% na udržitelné bázi a Cost/Income Ratio mezi 60% a 62%.