FS České spořitelny dále snižuje náklady, v letech 2005-2006 o 750 mil. Kč proti plánu

Finanční skupina České spořitelny, největší banky pro drobné klienty v České republice a člena nejsilnější středoevropské finanční skupiny Erste Bank, ohlašuje „Program efektivity 2005- 2006“. Program spočívá ve snižování všeobecných provozních nákladů o 750 milionů Kč a týká se personálních nákladů a provozních nákladů. Program efektivity pomůže finanční skupině v horizontu nejbližších let snížit ukazatel Cost/Income Ratio k úrovni 50 procent.

Součástí Programu efektivity 2005 – 2006 bude také jednorázové snížení počtu zaměstnanců ve Finanční skupině České spořitelny (FSČS) o zhruba 550. Snížení proběhne k 31. prosinci 2005 a dotkne se jak banky, tak dceřiných společností. Počet zaměstnanců ve FSČS by tak měl k 1. lednu 2006 činit 10 800. Rozhodnutí je součástí dlouhodobé strategie banky o posilování výkonnosti celé finanční skupiny. Tento krok bude zároveň proveden tak, aby nebyla negativně ovlivněna ani kvalita služeb klientům ani konkurenceschopnost finanční skupiny.

Propuštění se dotkne všech kategorií zaměstnanců. Zaměstnanci, kteří budou propuštěni, získají mimořádné kompenzace prostřednictvím Programu pomoci 2005, do něhož banka investovala 5 milionů Kč. Program zahrnuje konzultace s psychologem, aktivní spolupráci při hledání nového zaměstnání či spolupráci s Úřady práce. Zároveň představenstvo České spořitelny rozhodlo o tom, že jako odstupné budou odcházejícím zaměstnancům vyplaceny tři měsíční mzdy. Zákoník práce ukládá povinnost vyplatit jen dva měsíční platy.

Program efektivity 2005 – 2006 umožní České spořitelně dále posílit konkurenceschopnost vůči ostatním finančním domům a poskytovatelům finančních služeb. Program umožní FSČS být nadále vysoce úspěšnou skupinou a to i v prostředí nízkých úrokových sazeb.

Kroky, které nyní podnikáme, jsou naprosto nezbytné pro dlouhodobý zdravý vývoj a finanční stabilitu Finanční skupiny České spořitelny, jsou však také bolestné a těžké. Česká spořitelna však musí být efektivní, aby měla dostatek zdrojů na vylepšování služeb klientům, na odměny zaměstnancům a na pokračující posilování konkurenceschop­nosti, řekl Jack Stack, předseda představenstva a generální ředitel ČS, a.s.

Klára Gajdušková
tisková mluvčí FSČS