FRANCHISE Meeting Point, největší přehlídka franchisových příležitostí v regionu, opět doprovodí veletrh INVEX

Již třetí ročník FRANCHISE Meeting Point se bude konat ve dnech 23. až 27. října 2007 na brněnském výstavišti souběžně s veletrhem INVEX. Vedle INVEXu, který má na poli informačních a komunikačních technologií již 16 let své stálé místo, byl loňský rok potvrzením, že rostoucí výstava FRANCHISE Meeting Point, zaměřená výhradně na franchisové systémy podnikání a služby pro franchising, velmi vhodně a úspěšně zaplnila chybějící místo na mapě veletržních akcí a stala se pevným bodem v kalendáři řady podnikatelů, ale také franchisových odborníků z celé Evropy.

FRANCHISE Meeting Point se stal místem, kde se pravidelně a opakovaně setkávají odborníci z celého oboru s podnikateli, zástupci státní a veřejné správy, marketingovými specialisty, finančními poradci, novináři a dalšími, kteří určují budoucí vývoj v této progresivní oblasti. Posláním FMP je vytvářet příznivé prostředí pro rozvoj franchisových systémů, napomáhat mediální prezentaci přínosů franchisového podnikání, trvale zvyšovat prestiž a kvalitu oboru a přispívat k rozvoji malého a středního podnikání.

Loňský druhý ročník FMP ukázal rychle rostoucí zájem o oblast franchisingu. K vidění byly jak nejvýznamnější franchisové koncepty působící v ČR, jako např. RE/MAX, PANERIA, ALOIS DALLMAYR, koncept jazykových škol pro děti Helen Doron, Subway, realitní franchisa CHIRŠ, TANA realitní kancelář, ERA Reality, Town a Country House, tak také zájemci o expanzi do ČR jako např. rakouský koncept SHAPE LINE nebo francouzský koncept ALPHA Beaute. V neposlední řadě pak i jedna z největších bank v ČR – Komerční banka. Absolutní většína společností představujících své produkty na FMP pak hodnotí svou účast více než pozitivně:

Petr Mrázek, jednatel TANA realitní kancelář spol. s r.o.

Naše společnost prezentovala svůj franchisový koncept realitní kanceláře na FMP 2006 již druhým rokem a musím konstatovat, že jsme rozhodně žádnou chybu neudělali. Skupina zájemců o tento druh podnikání roste, stejně jako meziročně vzrostl počet návštěvníků na našem stánku.

Gundo Kahle, ředitel mezinárodní expanze One biz group, Porto, Portugalsko Účast na FMP 2006 byla pro nás jako zahraniční vystavovatele a zájemce o vstup na český trh velmi prospěšná a užitečná. Překvapilo nás velké množství návštěvníků a zájem lidí o franchising. Měli jsme možnost přímo hovořit s potenciálními franchisanty nebo master-franchisanty a udělat si představu o potenciálu českého a slovenského trhu. Na základě našich zkušeností a naší účasti v Brně jsme se rozhodli expandovat na tento trh. FMP je krok správným směrem pro každého, kdo nechce propást příležitost stát se součástí nové ekonomiky ve střední Evropě.

Martin Seidl, franchising manager, ERA Reality Zaznamenali jsme posun v informovanosti české veřejnosti ohledně franchisingu. Nesetkávali jsme se na tomto veletrhu již s otázkami typu, co to je franchising, ale veřejnost se zajímala o to, v jakém franchisovém systému lze podnikat a jak si vybrat ten správný obor a partnera. Díky velkému zájmu hodnotíme naši účast na veletrhu velmi pozitivně a určitě se zúčastníme i připravovaného 3. ročníku FMP.

Atraktivitu FMP potvrdil v loňském roce i zásadní nárůst počtu vystavovatelů o 55%. Zájem o tuto akci vyjádřilo zhruba 6% z celkových 104.000 návštěvníků veletrhů, přičemž průměrným návštěvníkem zde byl muž (86 %) ve věku 32 let. Téměř každý třetí pak dosáhl vysokoškolského vzděláním (29 %), což je vysoko nad průměrem populace (8,9 %).

Výraznou dynamiku růstu očekávají organizátoři i v letošním roce, k vidění tak na INVEXu bude kolem 50 nejaktivnějších franchisových konceptů na českém trhu. Na ploše pavilonu A2 tak bude FMP výrazně viditelnější, čistá výstavní plocha se bude pohybovat kolem 400m2, počet zastoupených zemí poprvé překročí desítku.

Na tento úspěch hodlají pořadatelé navázat i letos na podzim. Na základě velmi pozitivních ohlasů vystavovatelů jsme se rozhodli letos přistoupit ke změnám s cílem dalšího posilování a zkvalitnění návštěvnické struktury, a to jak z řad široké veřejnosti, tak především podnikatelů a nových zájemců o franchisové podnikání. Není určitě náhodou, že na tutéž návštěvnickou skupinu se primárně zaměřuje také veletrh INVEX, jehož hlavním tématem jsou komplexní podniková řešení pro malé a střední podnikání. Z řady novinek, které jsme pro letošní rok připravili, je tou nejzásadnější bezpochyby posun tradičního formátu v rámci kalendářního týdne, říká vedoucí manažer veletrhů Petr Ondrášek. Nově se tedy FRANCHISE Meeting Point uskuteční v rozmezí dní úterý – sobota. Tato skutečnost slibuje účinněji oslovit zejména širokou veřejnost s vyšší dojížďkovou vzdáleností a podnikatele, kteří mají možnost navštívit veletrh po náročném pracovním týdnu až do soboty.

Současně s FMP proběhne ve dnech 24. až 25. října 2007 v sálech brněnského Kongresového centra opět také mimořádné setkání všech franchisových profesionálů a to na prestižní mezinárodní konferenci nazvané Evropské franchisové dny. V jejím rámci se také letos v Brně setkají špičkoví a renomovaní odborníci z Evropy z oblasti franchisového podnikání a zástupci nejvýznamnějších franchisových svazů z Německa, Francie, Velké Británie a Rakouska s českými podnikateli a zájemci o franchising. Jedná se pro Českou republiku o jedinečnou příležitost, kdy je možné ve dvou dnech nejen vyslechnout kvalitní referáty řady odborníků, ale také osobně poznat nejvýznamnější osobnosti evropského franchisingu z tolika zemí najednou.

Hlavním odborným partnerem FMP je Česká asociace franchisingu. Odbornou záštitu nad akcí převzaly Hospodářská komora České republiky, Ministerstvo vnitra České republiky, Ministerstvo práce a sociálních věcí České republiky a Ministerstvo průmyslu a obchodu České republiky.