Fotbalová horečka hýbe prodejem televizorů…

Do startu Mistrovství světa ve fotbale přece jen pár dní stále zbývá. Přípravy však vrcholí již nyní. A to nejen na fotbalových hřištích, ale také v českých domácnostech. Své o tom ví i jeden z největších internetový obchodů v tuzemsku KASA.cz. Právě v měsíci květnu totiž zaznamenaly internetové obchody nárůst prodeje televizorů o neuvěřitelných 20 procent.

Za poslední měsíc stoupl prodej televizorů přes internet o celých 20 procent. V kurzu však již nejsou klasické televizory, které při velké úhlopříčce obrazovky dosahují nepřijatelné hloubky. Do popředí zájmu se naopak dostávají velké plazmové a také stále oblíbenější, i když přece jenom o něco dražší, LCD televize. „Prodej plazmových televizorů na KASA.cz stoupl v květnu na dvojnásobek prodejů oproti letošnímu dubnu,“ říká Martin Kasa, ředitel společnosti EUROCOMM Group, která je provozovatelem KASA.cz. A vzápětí dodává: “To je za jediný měsíc více než úctyhodné číslo“.

Stejný trend zaznamenala společnost EUROCOMM Group také na svém slovenském internetovém obchodu HEJ.sk (největší Slovenský e-shop). A to i přesto, že Slováci se na Mistrovství světa ve fotbale letos neprobojovali. Fandit se chystají i tak.

A právě to vedlo internetový obchod KASA.cz k vyhlášení speciálního splátkového programu „FOTBAL 10:5“. Akce byla spuštěna ve čtvrtek 1. června 2006. „Poběží po celou dobu účasti českého fotbalového týmu na Mistrovství světa, tedy přesně do dne, než vypadneme,“ vysvětluje Martin Kasa. „Pevně však doufáme, že to bude až do 9. července, tedy do finále, kterého se snad aktivně zúčastní i náš tým.“

Naopak prodej projektorů mírně stagnuje. „Po tom, co jsme v loňském roce zažili boom v prodejích projektorů v období MS v hokeji, které byly pořizovány zejména do restaurací a veřejných prostor, v letošním roce se vybavují především domácnosti, a to právě již zmíněnými LCD a plazmovými televizory,“ uvedl na závěr Martin Kasa. Vliv na tuto skutečnost má bezpochyby i velký pokles cen u těchto přístrojů.