Fotbal zlákal tisíce diváků na digitální televizi

Více jak o čtvrtinu vyšší zájem o služby kabelové televize zaznamenává Karneval díky mistrovství světa ve fotbale. Nebývale vysoký zájem je zejména o letošní novinku – digitální televizi po kabelu. Během posledních dvou měsíců Karneval získal například na severu Čech přes pět tisíc nových zákazníků digitální TV. Horečné nákupy velkoplošných televizorů a systémů domácích kin zaznamenávají také prodejci elektroniky.

PRAHA, 21. června 2006 – Televizní fotbalová show, která podle odhadů přitáhla k obrazovkám přes 1,6 miliardy diváků, láká tuzemské fotbalové fanoušky na služby kabelové televize. Na odbyt jde nejvíce digitální programová nabídka, kterou jako novinku letos spustil ve své síti Karneval Media, přední tuzemský operátor kabelové televize. Poptávka po programových balíčcích se sportovními kanály podle Karnevalu stoupá před a v průběhu oblíbených sportovních přenosů o téměř 30 procent oproti jinému období.

„Začalo to zimní olympiádou a mistrovstvím světa v hokeji. Fotbal ale spustil doslova lavinu objednávek naší letošní novinky – digitální kabelové televize. Hlavně muži objednávají digitální programové balíčky, které obsahují populární sportovní kanály jako Eurosport, Galaxie Sport, ČT4 Sport a mnoho dalších. Poptávka po sportu nyní jednoznačně přebíjí zájem o tradičné populární filmové kanály, dokumentární programy či erotiku," řekl Jan Hlaváč, tiskový mluvčí Karnevalu.

Nové zákazníky láká na digitál nejen větší výběr sportovních kanálů, ale také velmi kvalitní obraz a zvuk, které vyniknou zejména na systémech domácího kina. Ty se podle obchodníků prodávají v poslední době nebývale dobře. „Zájem o velkoplošné LCD a plazmové obrazovky se před a v průběhu populárních sportovních přenosů zvýšil v průměru o 10–15 procent, před zahájením mistrovství světa ve fotbale to bylo o 20 procent. Celkově zájem o ploché TV panely výrazně stoupá a lidi jimi nahrazují tradiční analogové televizory,“ řekl Tomáš Richter, obchodní ředitel internetového obchodního centra KASA.cz.

Hitem fotbalových přenosů je sledování zápasů v širokoúhlém režimu 16/9. Takto vysílá utkání například Česká televize na ČT2 i na ČT4 Sport či německá ZDF. „Vysílání si vychutnávají zejména majitelé domácích kin, které jsou širokoúhlými obrazovkami již vybaveny. Diváci kabelové digitální TV si navíc mohou sami zvolit formát, který jim nejvíce vyhovuje – tedy širokoúhlý 16/9 či klasický 4/3,“ upřesnil Hlaváč.

Mezi zájemci o sportovní televizní přenosy v digitální kvalitě ale panuje značná neinformovanost, jak si digitální příjem zajistit. Mnoho lidí se totiž domnívá, že řešením je zakoupení přijímače digitálního signálu – takzvaného set-top-boxu. To ovšem nestačí, lidé také musí také bydlet v místě, kde je digitální TV signál vzduchem volně dostupný. K dispozici je zatím pouze v Praze, Brně, Ostravě a přilehlém okolí. V oblastech bez digitálního signálu je populární alternativou kabelová televize.

„Například v Plzni a severočeských městech zaznamenáváme stovky objednávek každý týden. Lidé objednávají digitální TV po kabelu, aby mohli sledovat celou řadu TV programů, které jinak nenaladí. A to včetně desítek filmových a dokumentárních programů,“ dodal Jan Hlaváč.

Kabeloví operátoři se dále shodují, že jejich zákazníci si nemusí s pořizováním set-top-boxu dělat starosti. Kabelová televize totiž digitální programy přejímá a po technické stránce upraví tak, aby se daly sledovat na běžné analogové televizi bez sebemenší ztráty kvality obrazu a zvuku. Zájemce o digitální televizi Karneval automaticky vybavuje vhodným set–top–boxem a zajišťuje i jeho servis.

„Analogové vysílání budeme domácnostem nabízet tak dlouho, dokud budou mít zájem. Tedy i po roce 2012, kdy bude analogový signál všude vypnutý. To mohou ocenit třeba starší lidé, kteří výhod digitální televize nechtějí využít. Souběžně samozřejmě bude k dispozici i digitální programová nabídka,“ ubezpečil Hlaváč. Více informací o digitální TV od Karnevalu naleznete zde.

Valná většina zákazníků však podle dosavadních zkušeností Karnevalu přejde velmi rychle na digitální vysílání, které zaručuje špičkovou zvukovou a obrazovou kvalitu a zároveň mnohem větší flexibilitu ve výběru programů, které chtějí zákazníci opravdu sledovat. „Zákazníci o digitální programové nabídky rozhodně zájem mají. S tempem pět tisíc objednávek digitální programové nabídky během dvou měsíců jsme rozhodně nepočítali," uzavřel mluvčí Karnevalu Jan Hlaváč.