Finance stále v centru pozornosti SOS

Na Sdružení obrany spotřebitelů ČR se stále obracejí spotřebitelé s podněty, které se týkají některých praktik finančních ústavů, o nichž se domnívají, že jsou v přímém rozporu se smlouvami, které před časem s bankou podepsaly.

Aktivita SOS v oblasti finančního trhu, především podání na ÚHOS týkajících se stavebních spořitelen či bankovních poplatků nezůstala bez odezvy. Spotřebitelé se stále více obracejí na SOS s podněty, se stížnostmi na jednání bank, které se jim zdá v rozporu s podepsanými smlouvami.

Nedávno se na SOS obrátili spotřebitelé, kterým se nelíbí například poplatek některých stavebních spořitelen za tzv. úrokové zvýhodnění. Nechápou, za co jim banka účtuje poplatek za vedení účtu každé tři měsíce apod.

Sdružení obrany spotřebitelů ČR se aktivně zúčastňuje jednání na Ministerstvu financí ČR zaměřených na zlepšení postavení spotřebitele i jeho ochranu na finančním trhu, jedná také s dalšími subjekty pohybujícími se na tomto trhu. Nicméně spotřebitelé by si měli sami uvědomit, že na účtování některých poplatků, které se jim zdají v rozporu s uzavřenou smlouvou či Všeobecnými obchodními podmínkami platnými v době jejího uzavření, musí reagovat ve lhůtě, který sama stavební spořitelna či banka stanoví na výpisu.

SOS vítá aktivity ministerstva financí, které ode dneška zřídilo e-mailovou schránku spotrebitele@mfcr.cz. Je na ni možné posílat jakékoli připomínky či náměty ze všech oblastí finančního trhu. Vzhledem k tomu, že Ministerstvo financí sbírá podněty také od spotřebitelských organizací, mohou se spotřebitelé obracet i na stránky SOS se svými podněty z oblasti např. bankovnictví, pojištění, poskytování spotřebitelských úvěrů atd. SOS úzce spolupracuje s ministerstvem financí a spotřebitelské podněty poslané na www.spotrebitele.info pomohou při těchto jednáních rozšířit povědomí o problémech, s nimiž se spotřebitelé v této oblasti potýkají.