Filantropická podpora ČSOB a Poštovní spořitelny namířila do regionů. Začne na severní Moravě

Do podpory rozvoje Moravskoslezského kraje vloží ČSOB a Poštovní spořitelna v nejbližší době jeden milion korun. O projektech, které si zaslouží jejich pozornost, rozhodne nejen nezávislá odborná porota, ale i hlasování veřejnosti. Program s názvem Podpora regionu chtějí obě banky postupně rozvíjet po celé České republice.

Pro pilotní fázi vybraly zástupci obou institucí právě severní Moravu. „Moravskoslezský region je zatížen mnoha problémy, počínaje vysokou nezaměstnaností a konče nevyhovující dopravní vybaveností, říká Michaela Vlasáková, manažerka CSR v ČSOB. „Banka v něm působí již léta a zná jeho potíže, proto jsme si ho vybrali k rozjezdu našeho Programu,“ dodává Vlasáková.

První fáze programu startuje právě nyní. Jelikož nejlépe o místních problémech vědí obyvatelé, které v regionu žijí, může každá nezisková organizace, obecně prospěšná společnost, nadační fond, město či jiná příspěvková organizace působící v Moravskoslezském kraji posílat své projektové záměry ke zvýšení úrovně regionu. Horní limit pro každý přihlášený projekt je 150 000 Kč.

ČSOB podpoří v rámci programu oblasti zlepšení úrovně vzdělání dětí, mládeže, seniorů a lidí se zdravotním postižením a ochranu životního prostředí. Poštovní spořitelna se zaměří na oblasti integrace zdravotně i sociálně vyloučených členů společnosti a ochrany kulturního dědictví. Podrobnosti o možnostech zařazení do programu jsou na webových stránkách www.csob.cz a www.postovnisporitelna.cz.

Ve druhé fázi osloví organizátoři vybrané neziskové organizace ke zpracování podrobnějších projektů. Nezávislá komise, složená ze zástupců neziskové sféry, kraje, banky i spořitelny pak vybere projekty, které nejlépe splňují daná kritéria. Jde především o efektivitu projektu, kvalitu zpracování, originalitu a jasně popsané použití finančních prostředků. „Cílem programu je vybrat nápady, v rámci stanovených oblastí pro region nejpotřebnější. Dbáme také na transparentnost, odborné posouzení a objektivnost, proto máme dopředu jasně stanovená kritéria,“ doplňuje popis výběru Vlasáková.

Část peněz určených k podpoře přisoudí některému z přihlášených projektů také veřejnost. Banky na podzim spustí hlasování o Cenu veřejnosti. Navrhovatel projektu s nejvyšším počtem obdržených hlasů pak získá prémii 50 000 Kč.

Časový harmonogram:

8. srpna – zaslání projektových záměrů
1. září – zpracování podrobných projektů
1. října  – vyhlášení veřejného hlasování

15. října – vyhlášení vítězných projektů

Marek Roll, tiskový mluvčí Poštovní spořitelny