Během 3 měsíců od spuštění služby si aktivovalo eVýpis téměř 30 000 klientů internetového bankovnictví Komerční banky

V průběhu příštích pěti let by mohlo využívat podle odhadů Komerční banky elektronický výpis z účtu až 50 % uživatelů internetového bankovnictví z řad občanů a 20 % uživatelů z řad firem a podnikatelů. Celkem by se mělo jednat o 210 000 klientů Komerční banky.

Výpis z účtu v elektronické podobě (ve formátu pdf), který si mohou stáhnout klienti Komerční banky v aplikaci internetového bankovnictví, je plnohodnotnou náhradou tištěného výpisu. eVýpis tedy akceptují také finanční úřady a jiné orgány důležité pro firmy a podnikatele.

Ročně vytiskne Komerční banka takřka 70 milionů stran výpisů z účtu. „Jen pro výrobu papírů na výpisy z účtu musí být zpracováno papírenským průmyslem více než pět tisíc vzrostlých stromů. Využitím elektronických výpisů tak může každý z nás přispívat ke snižování zátěže životního prostředí, která je s výrobou papíru spojena,“ uvedl Mojmír Prokop, vedoucí pro přímé bankovnictví Komerční banky.

Využívání eVýpisu má také další výhody:

  • zvyšuje bezpečnost citlivých údajů o účtech – nehrozí, že Vám bude výpis odcizen z poštovní schránky, nebo že jej poštovní doručovatel předá osobě, která není k převzetí oprávněna;
  • snižuje nároky na prostor pro archivaci výpisů – především u firemních klientů je možnost archivace na CD nebo DVD velkým přínosem;
  • eVýpisy z platebních karet jsou zdarma.

„V prostředí internetového bankovnictví mohou klienti Komerční banky žádat také o vystavení archivního výpisu z běžného účtu, a to zpětně až do roku 2003. Odpadá tak nejen složité papírování, ale i nutná návštěva pobočky obvyklá v jiných bankách,“ doplnil Mojmír Prokop.

Internetové bankovnictví Komerční banky využívají stále více také klienti z řad podnikatelů a firem. Velmi užitečnou funkcí pro ně je možnost nastavit více úrovní podepisování (například účetní zadá příkaz k úhradě, ale transakce je provedena až po schválení nadřízeným). Řada firem vítá také fakt, že je aplikace Mojebanka dostupná v české i anglické verzi.

Internetové bankovnictví využívalo ke konci srpna 2007 téměř 460 tisíc klientů Komerční banky, což představuje meziroční nárůst o 21 %.