Europ Assistance se stala jedničkou v asistenci cestovního pojištění v ČR

[Tisková zpráva] Trh poskytovatelů asistenčních služeb zahájil rok změnou tržních podílů hlavních hráčů.

Společnost Europ Assistance na začátku tohoto roku získala prvenství na trhu asistence pro komerční cestovní pojištění. Stalo se tak po podepsání kontraktu s pojišťovnou Chartis (dříve působící pod jménem AIG) na konci loňského roku a po zahájení spolupráce s Českou pojišťovnou od 1. 1. 2010. Europ Assistance tak zajišťuje své služby pro více než čtvrtinu trhu cestovního pojištění.

Europ Assistance byla založena roku 1963 jako první ryze asistenční společnost na světě. V současnosti skupina Europ Assistance pokrývá svou asistenční činností celý svět a díky rozsáhlé síti svých poboček je schopna zprostředkovat pomoc svým klientům kdekoliv na světě.

Naším základním mottem, které nás neustále žene kupředu, je zajišťovat klientům kvalitní a spolehlivé služby v jejich rodném jazyce, nepřetržitě, 24 hodin denně a 365 dnů v roce. I proto jsme zde v České republice zřídili jednu z nejmodernějších asistenčních centrál v Evropě, které zajišťuje provoz v 8 jazycích na úrovni rodilého mluvčího, český jazyk nevyjímaje. Získání této významné pozice jen potvrzuje, že naše snaha o poskytování maximální možné péče klientům ve spojení s vhodnou optimalizací nákladů pro smluvní pojišťovny, je tím správný směrem, říká Vladimír Fuchs, obchodní ředitel a prokurista Europ Assistance. Významnou roli při zajišťování efektivní pomoci klientům v rámci cestovního pojištění hraje i geografické rozložení našich zastoupení, které pokrývá 208 zemí světa, dodává V. Fuchs.

V oblasti cestovního pojištění v České republice nyní poskytuje Europ Assistance své služby pojišťovnám Cardif, Česká pojišťovna, Chartis, UNIQA a GENERALI. Tržní podíl uvedených společností v cestovním pojištění činil podle posledních dostupných informací celkem 26 %.

Mezi typické poskytované služby Europ Assistance v oblasti cestovního pojištění patří zajištění specializované telefonické linky, na které jsou operátory a lékaři Europ Assistance poskytovány asistenční služby, a to v českém jazyce, 24 hodin denně a po celý rok. Samozřejmostí je schopnost zajistit standardní servis v rámci pojištění jako ověření pojistného krytí, vyhledání nejbližšího vhodného zdravotnického zařízení s ohledem na zdravotní stav klienta, převoz do vybraného lékařského zařízení, tlumočení, poskytnutí předběžné záruky plnění, převzetí nákladů na léčbu, průběžný kontakt s klientem při hospitalizaci či repatriace nemocného do ČR.

K dalším službám v rámci pojištění pak patří například vyslání opatrovníka a zajištění jeho ubytování, zorganizování a úhrada náhradní dopravy, zprostředkování finanční pomoci, poskytnutí právní pomoci včetně složení kauce, obstarání kopií soudní, policejní či lékařské dokumentace a další. Významnou skupinu služeb tvoří i vlastní likvidace pojistných událostí a zajištění regresních nároků.

V České republice působí Europ Assistance od roku 2001 a ze své asistenční centrály v Praze poskytuje služby pro české zákazníky z řad pojišťoven, leasingových společností, automobilových výrobců a bankovních domů. V současnosti obsluhuje více než 40 těchto společností. Za dobu svého působení představila komplexní nabídku asistenčních služeb a vybudovala podpůrnou síť partnerů s více než 3000 speciali­zovanými dodavateli.

Asistenční služby pro cestovní pojištění jsou především o souběhu dvou hlavních poslání. Jednak jde o komunikaci klienta s odborníky v českém jazyce, jejímž cílem je klientovi maximálně pomoci v dané situaci a zprostředkovat kdekoliv na světě a kdykoliv intervenci vhodných poskytovatelů zejména z obasti lékařské péče. V druhé rovině pak jde o prosazování zájmů pojišťovny, která může prostřednictvím asistenční služby  ovlivňovat průběh léčení, a tím i náklady pojistných událostí, dodává na závěr V. Fuchs.