Europ Assistance potvrdila rekordní rok růstem obratu i ziskovostí

[Tisková zpráva] V roce 2009 se stala jedničkou na trhu cestovní asistence.

Společnost Europ Assistance s.r.o., oznámila konsolidované hospodářské výsledky za rok 2009, kdy zaznamenala nárůst obratu o 66 % na celkových 91,3 milionů Kč. Společnost uzavřela rok se ziskem před zdaněním ve výši 9 milionů Kč, a pokračuje tak v růstovém trendu posledních čtyř let.

Globální hospodářská recese měla významný vliv na hlavní trhy, pro které Europ Assistance poskytuje své asistenční služby. I přes tyto negativní ekonomické vlivy se však podařilo dosáhnout výjimečných výsledků, které několikanásobně převyšují trendy v jednotlivých segmentech.

„Například trh komerčního pojištění rostl dle údajů České asociace pojišťoven v loňském roce o 2,5 % a druhý největší trh Europ Assistance, oblast prodeje nových automobilů, dle Svazu dovozců poklesl o 10 %. Růst obratu Europ Assistance o 66 % tedy považujeme za velmi dobrý,“ říká Vladimír Fuchs, obchodní ředitel a prokurista Europ Assistance. „Uvedených výsledků bylo dosaženo zejména zvýšenou inovační činností a zahájením spolupráce s dalšími významnými korporátními klienty,“ dodává V. Fuchs.  

V oblasti „Zdraví“ rostla Europ Assistance o 60 %, oblasti „Cestování“ o 65 %, oblasti „Domácnost & Rodina“ o 59 % a v oblasti „Automobily“ o 68 %. Bylo tedy dosaženo rovnoměrného růstu napříč čtyřmi hlavními oblastmi asistence.

V roce 2009 zahájila Europ Assistance spolupráci s těmito významnými korporátními zákazníky: s ALD Automotive Slovakia, Zdravotní pojišťovnou Metal-Aliance, FIAT Česká Republika včetně jeho značek FIAT, Alfa Romeo, Lancia, dále se společností Hyundai Motor Czech, s pojišťovnami Direct, Chartis a největším novým zákazníkem se stala Česká pojišťovna.

Europ Assistance také představila nové produkty AutoHelp & DriveCard. Jde o asistenční programy poskytující kvalitní ochranu pro uživatele motorových vozidel. Krytí jsou určena pro zajištění pomoci klientům při poruchách či nehodách, které nastanou na území ČR, ale i v zahraničí. Uvedené služby jsou nabízeny jak koncovým zákazníkům napřímo, tak i prostřednictvím prodejních partnerů. Programy jsou z hlediska distribuce nejvíce vhodné jako doplněk služeb pro prodejce nových i ojetých automobilů nebo pro makléře.

Europ Assistance v roce 2009 zaznamenala nejenom významný růst obratu, ale i rekordní nárůst všech operativních výkonů. V loňském roce odbavila přes 270 000 příchozích a odchozích telefonátů se zákazníky. Zajistila téměř 25 000 komplexních asistenčních zásahů a českým klientům poskytla asistenční pomoc ve více než 110 zemích. Uvedené operativní výkony byly realizovány více než 70 zaměstnanci, které v současnosti Europ Assistance zaměstnává ve své pražské centrále s nepřetržitým provozem.