Elektronický underwriting urychlí sjednání smlouvy

[Tisková zpráva] Pojišťovna AEGON na začátku dubna uvádí na trh novou službu, která urychluje sjednání životního pojištění.

Pod názvem e-Underwriting AEGON Expres se ukrývá elektronický on-line underwriting, který umožní posouzení zdravotního stavu klienta uzavírajícího pojistnou smlouvu přímo na schůzce s poradcem.  

Již v loňském roce AEGON představil elektronický formulář smlouvy, který poradce vyplňuje s klientem přímo v počítači. Po vyplnění se jen pouze vytiskne a nechá podepsat. Tento formulář celý proces sepsání smlouvy zrychlil a zároveň výrazně snížil množství chyb, čímž ulehčil poradcům práci.

Elektronický zdravotní underwriting je přirozeným dalším krokem, který zrychlí a profesionalizuje proces uzavírání smlouvy. Klient i zprostředkovatel se dozvědí okamžitě po vyplnění e-Underwritingu AEGON Expres, jestli je klient pojistitelný, případně s jakou přirážkou či zda musí absolvovat klasické posouzení zdravotních rizik v pojišťovně. Pojišťovna AEGON garantuje, že výsledky z e-Underwritingu AEGON Expres bude akceptovat a ze zkušenosti vyplývá, že 75 % veškerých návrhů pojistné smlouvy bude možné vyřídit přímo bez další korespondence s klientem či zprostředkovatelem.

e-Underwriting AEGON Expres elegantním způsobem řeší situace, kdy je smlouva chybně vyplněna nebo kdy pojišťovna při posuzování zdravotního stavu klienta potřebuje dodatečné informace. Zmíněné případy dosud znamenaly jak pro zprostředkovatele, tak pro jeho klienta nepříjemně zdlouhavý proces, což bylo zvlášť omezující, pokud klient uzavíral životní pojištění jako zajištění hypotéčního úvěru.

Ondřej Poul, ředitel úseku životního pojištění AEGON Česká republika k tomu říká: „AEGON přichází na trh Střední a Východní Evropy se službou bez které 70 % zprostředkovatelů ve Velké Británii či 25 % v Nizozemí vůbec neuzavře smlouvu životního pojištění. Právem lze očekávat, že co je dnes novinkou bude do dvou, tří let standardem i domácího trhu.“

AEGON tento nástroj vytvořil ve spolupráci se svou zajišťovnou Munich Re a její dceřinou společností Allfinanz, která se již 21 let zabývá automatizací procesu přijímání nových smluv v pojišťovnictví na celém světe.