eBanka upravila poplatky za výběry z bankomatů

Praha 25.2.2002 – V návaznosti na změnu situace na trhu eBanka upravuje s účinnosti od 1.3.2002 poplatky za výběry z bankomatů v ČR. Dotace výběrů z cizích bankomatů se snižují. Naopak se až trojnásobně zvýhodňují výběry z vlastních bankomatů, jejichž cena činí pouze 4,90 Kč. Za výběr mimo síť MUZO (Česká spořitelna, Živnostenská banka, HVB Bank a síť Euronet) zaplatí klient 29,90 Kč, užití ostatních bankomatů je zpoplatněno částkou 24,90 Kč. Změnu vyvolalo zvýšení mezibankovních poplatků za výběry z bankomatů v loňském roce na 47 Kč.

Chování klientů eBanky se podle pravidelných statistik Sdružení pro bankovní karty zásadně liší od klientů ostatních bank. Jednak klienti eBanky používají dvakrát častěji kartu k placení než k výběru hotovosti. A jednak platí dvakrát častěji kartou než klienti ostatních bank. Údaje dokládají racionální rozhodování a povědomí klientů eBanky o nevýhodnosti práce s hotovostí.

eBanka svým klientům doporučuje platit u obchodníků kartou. Tato transakce je v eBance zcela ZDARMA, dokonce bez úhrady za účetní položku jako je to obvyklé u konkurence. Bezplatné užití karty platí i pro platby v zahraničí. V dnešní době je možné jen v České republice platit kartami Eurocard/MasterCard nebo VISA u téměř 39 tisíc obchodníků. Nutnost vybírat hotovost z bankomatu je minimální a postupně se dále zmenšuje. Například i došlé složenky mohou klienti eBanky platit bezhotovostně přes účet. Karta není prioritně určena k výběrům, ale bezpečnému placení. Změna používání karty směrem k platbám znamená pro klienta výraznou finanční a časovou úsporu.

Každá platba kartou eBanky je navíc bezpečná. Klient může dostat o každé provedené platbě kontrolní SMS nebo e-mail pro ověření správnosti zablokované částky.
------------------------------------------------
eBanka je jedinou bankou, která na českém trhu poskytuje služby plně formou přímého bankovnictví. Služeb eBanky využívá ke dnešnímu dni více než 230 tisíc klientů. Nejvyužívanějším komunikačním kanálem je internet. Klienti přes webovou stránku vyřizují 93 procent transakcí, na druhém místě s 6 procenty je GSM banking a zbytek představují další přístupové kanály. Rozhodujícím akcionářem je s vlastnictvím 99,35 % základního kapitálu Česká pojišťovna, zbývající část vlastní drobní akcionáři.

Lenka Petroncová
Manažerka PR a tisková mluvčí