eBanka hospodařila v roce 2001 se ziskem

Praha 14. února 2002 – eBanka dosáhla ve svém hospodaření zásadního obratu a loňský rok podle předběžných výsledků ukončila se ziskem po zdanění ve výši 7,2 mil. Kč. Bilanční suma se zvýšila v roce 2001 o téměř 75 % a na jejím konci přesáhla 10 mld. Kč při kapitálové přiměřenosti 35 %. eBanka nyní poskytuje své služby více než čtyřnásobku klientů než před rokem. Klienti si v bance uložili finance v hodnotě 6 miliard korun.

„Rok 2001 jednoznačně potvrdil, že přímé bankovní služby jsou trendem, o které je zájem a kterým se nevyhne žádná moderní banka. eBanka tímto směrem vykročila jako první a její investice se začíná zhodnocovat,“ říká předseda představenstva a generální ředitel Roman Mentlík a dodává: „Kladného výsledku jsme dosáhli o 2 roky dříve díky dynamickému nárůstu klientely, ukončení stabilizačního programu a výrazné úspoře nákladů.“

Expanzivní nárůst eBanka zaznamenala nejen v oblasti klientely, ale i počtu vydaných platebních karet. Zájem o služby přímého bankovnictví potvrdilo 400 procentní zvýšení počtu klientů, což představuje konečných 193.000 klientů oproti původním 40.290. Ke konci roku 2001 eBanka evidovala téměř 380 tisíc vydaných platebních karet ve srovnání s 164 tisíci ke konci roku 2000. Meziroční nárůst tedy činí 131 %. Důvodem zvýšení obou hodnot je úspěšný rozvoj spolupráce v rámci skupiny České pojišťovny, zejména projektu ČP Finance a spoluprací se sesterskou společností Home Credit.

Čisté úrokové výnosy meziročně vzrostly o 121 % a k 31.12.2001 činily 143,3 mil. Kč. Zvýšily se i čisté výnosy z poplatků a provizí – o 70 %. Tato položka dosáhla ke konci roku hodnoty necelých 155 mil. Kč. Provozní náklady klesly ve srovnání s plánem o čtvrtinu a vzhledem k výstavbě sítě Klientských center ke konci roku představovaly zhruba 640 mil. Kč. Primární vklady klientů se zvýšily na 6 mld. Kč, což představuje nárůst o 122 %.

Zástupce hlavního akcionáře – předseda dozorčí rady Petr Dvořák – hodnotí dosažený obrat v hospodaření: „Dosažení zisku o 2 roky dříve, než si Česká pojišťovna s eBankou při svém vstupu dohodla, nás ujišťuje o tom, že koupě této banky byla naprosto racionální, výnosnou investicí.“

Předběžné finanční výkazy byly konzultovány s auditorem, společností KPMG.

Přímé komunikační kanály pro přístup k účtům v eBance optimálně doplnila síť Klientských center po celé České republice. V loňském roce jich bylo vybudováno 18, které přibyly k původním 5 poradenským místům. Klient eBanky tedy může navštívit kterékoliv z 23 Klientských centrech v 16 městech, kde se mu v kterékoliv chvíli dostane stejně kvalitního servisu na základě online sdílení informací v rámci celé banky.

---------------------------------------------
eBanka je jedinou bankou, která na českém trhu poskytuje služby plně formou přímého bankovnictví. Služeb eBanky využívá ke dnešnímu dni téměř 230 tisíc klientů. Nejvyužívanějším komunikačním kanálem je internet. Klienti banky přes webovou stránku vyřizují 93 procent transakcí, na druhém místě s 6 procenty je GSM banking a zbytek představují dalších přístupové kanály. Rozhodujícím akcionářem eBanky je s vlastnictvím 99,35 % základního kapitálu Česká pojišťovna, zbývající část vlastní drobní akcionáři.

Lenka Petroncová
Manažerka PR a tisková mluvčí