E-komunikace Poštovní spořitelny patří ke špičce

[Tisková zpráva] Nedávný průzkum společnosti STEM/MARK, zaměřený na kvalitu e-mailové komunikace bank s veřejností, zařadil Poštovní spořitelnu mezi čtyři nejlepší na českém trhu. Mezi hlavní výhody její e-komunikace přitom podle průzkumu patří hlavně rychlost a obsah reakce na dotazy.

„Těší nás, že jsme se právě v tomto výzkumu umístili na předních příčkách. Komunikace s klienty je pro nás nesmírně důležitá a neustále se snažíme o její zdokonalování. Snažíme se zákazníkům podávat srozumitelné a jasné odpovědi, ze kterých jsou patrné všechny potřebné informace,“ popisuje Petr Jaroš, výkonný ředitel pro obchodní rozvoj a strategii Poštovní spořitelny.

Do projektu byly zapojeny všechny hlavní banky v ČR, kterým bylo postupně rozesláno několik e-mailů s otázkami. Dotazy byly strukturovány podle různých oblastí, jako například produkty, služby, obecné informace z banky apod. Reakce se následně hodnotily pomocí různých kritérií, mezi které patřila mimo jiné rychlost či formální stránka. V konečných výsledcích Poštovní spořitelna tento rok dosáhla celkového počtu 79,7 indexových bodů, což je meziroční zlepšení o 1, 5 indexových bodů. Zařadila se tak na čtvrté místo.

Ukazatelem průzkumu je tzv. index e-CPI, jehož nejvyšší hodnota je 100 indexových bodů a skládá se z dílčích výsledků sledovaných faktorů. A to z rychlosti reakce, uživatelského hlediska (počet kroků potřebných k nalezení kontaktu), formální stránky (srozumitelnost odpovědi a přístup k zákazníkovi) a obsahové stránky odpovědi, ta vyjadřuje informační hodnotu a kompetentnost odpovídajícího.

Klienti Poštovní spořitelny mají k dispozici přes 50 Finančních center nebo více než 3 300 poboček České pošty, z nichž některé jsou dostupné i o víkendu a o svátcích. Ke zodpovězení případných dotazů pak mohou využít nepřetržitých služeb call centra. Poštovní spořitelna je součástí Československé obchodní banky, a. s.