Dvojciferný nárůst objemu plateb MasterCard Europe i na konci roku 2007

[Tisková zpráva] MasterCard Incorporated zveřejnila své hospodářské výsledky v evropském regionu za čtvrté čtvrtletí roku 2007. V uvedeném období bylo v regionu dosaženo dvouciferného meziročního nárůstu objemu plateb realizovaných kartami MasterCard (18,4 %), objemu nákupů (18,9 %) , počtu transakcí u obchodníků (15,4 %), počtu hotovostních transakcí (12,3 %) i počtu vydaných karet (17,6 %) v porovnání se stejným obdobím roku 2006.

K 31. prosinci 2007 vydaly partnerské finanční instituce v Evropě celkem 178 milionů karet MasterCard (údaj nezahrnuje karty Maestro a Cirrus). Držitelé karet uskutečnili ve 4. čtvrtletí roku 2007 v Evropě více než 1,5 mld. nákupních transakcí. Akceptační síť karet MasterCard dosáhla během čtvrtého čtvrtletí 2007 v regionu 7,4 mil. míst.

„Rok 2007 jsme zakončili úspěšně a dobré regionální výsledky jsou důkazem, že Evropa se nadále významně podílí na globálním úspěchu MasterCard Worldwide. Když Lufthansa na konci roku oznámila, že svůj program pro pravidelné zákazníky převede na systém MasterCard a zavede pro své zákazníky v Německu řešení MasterCard PayPass, byl to další důkaz, že jsme schopni spojit produktové a obchodní inovace a oživit tak nabídku pro držitele karet v rámci jednoho z nejvýznamnějších evropských co-brandových programů,“ uvedl Javier Perez, president společnosti MasterCard Europe.

„Naše úspěchy se v tomto čtvrtletí nesly v duchu co-brandových programů. Naši snahu o zvyšování hodnoty pro obchodníky a současně o zjednodušení života pro spotřebitele již dříve potvrdila spolupráce s francouzskou Banque Accord. Jedná se o bankovní divizi francouzského řetězce hypermarketů, která v listopadu jako první v Evropě oznámila spuštění co-brandového programu se systémem PayPass,“ dodal Perez.

V souvislosti se spuštěním Jednotného prostoru pro platby v eurech (SEPA) J. Perez uvedl: „S koncem roku jsme uzavřeli jednu kapitolu evropské finanční historie a zaměřili se na spuštění zóny SEPA, ke kterému došlo v lednu 2008. Pozoruhodný úspěch všech zúčastněných, včetně migrace systému Maestro a naše partnerství s obchodníky na trzích jako Francie, dokládá dynamiku, s níž se uskutečňují změny ve prospěch evropských spotřebitelů.“

„Značka Maestro se v Evropě navíc objevila na více než 298 mil. karet, což je o 4,3 % víc než ve 4. čtvrtletí roku 2006. Spotřebitelé mohou nyní pomocí karet Maestro nakupovat v 6,2 mil. prodejních míst po celé Evropě.“

Společnost MasterCard v Evropě dosáhla v posledním čtvrtletí roku 2007 řady významných obchodních úspěchů, např.:

  • Pokračuje zavádění bezkontaktního řešení MasterCard PayPass – pilotní programy byly spuštěny v Polsku a Francii. Zároveň byl zahájen první zkušební provoz technologie MasterCard PayPass v Evropě s co-brandovými kartami. Zkušební provoz byl zahájen ve spolupráci s partnerskou Banque Accord, bankovní divizí francouzského řetězce supermarketů Auchan;
  • Uzavření smlouvy s BayernLB Bank a její 100% dceřinou firmou Deutsche Kreditbank (DKB) o vydávání kreditní karty Lufthansa Miles & More v Německu prostřednictvím systému MasterCard od ledna 2008. Tento co-brandový program stvrdil partnerství s nejúspěšnějším programem pro pravidelné zákazníky v Evropě. V rámci programu bude PayPass nabízen stávajícím i novým účastníkům programu;
  • Oznámení společnosti Millennium BCP, největší veřejně obchodované banky v Portugalsku, o přechodu na kartové systémy MasterCard. Banka nyní obsluhuje zhruba 3,5 mil. retailových zákazníků prostřednictvím 1 000 poboček v celé zemi;
  • Spuštění sponzorské platformy MasterCard pro přední sportovní událost Evropy, fotbalové mistrovství UEFA EURO 2008. Do této celoevropské sponzorské aktivity bude poprvé zařazena také značka Maestro.