Dotazníková anketa pro podnikatelskou veřejnost

Sdružení podnikatelů a živnostníků ČR a portál www.bankovnipoplatky.com se rozhodly vyhlásit anketu - Najdi si svoji banku. Mediální partnerem této ankety je finanční server Měšec.cz.

Anketa je akcí na podporu zlepšení podnikatelského prostředí v ČR. Vzhledem k úrovni bankovních služeb a jejich poplatků, které banky požadují po zákaznících na území ČR, je již delší dobu vedena odborná i laická diskuse o výši těchto poplatků a oprávněnosti jejich výběru. Bankovní poplatky u nás patří mezi nejvyšší v Evropě, a proto je užitečné a přínosné se tomuto tématu věnovat, zvyšovat informovanost jak klientů, tak i samotných bank.

Anketa posoudí všechny ukazatele, jako jsou výše poplatků, dostupnost služeb, důvěryhodnost banky, diskrétnost u přepážky, jednání a ochota pracovníků banky. Na základě nejlepších dosažených výsledků zveřejníme pořadí bank jako nejvhodnějších partnerů pro podnikatele. Vyzýváme malé a střední firmy a živnostníky, aby ohodnotili pomocí bodového systému nabízené a poskytované služby bankovních domů působících na českém trhu.

Výsledkem by měly být údaje o míře spokojenosti se stávajícími bankovními službami a zároveň popis největších slabin bank. Anketa by měla také přispět ke vzájemnému dialogu bankovních domů a klientů z řad malých a středních podniků, a ke kultivaci vzájemného vztahu.

DOTAZNÍK

Firma zadá obor, ve kterém podniká, počet zaměstnanců a podíl zahraničního obchodu, dále uvede kraj, ve kterém podniká a velikost obce a samozřejmě banku, u které si nechává zajišťovat finanční služby a kterou bude hodnotit. Hodnocení probíhá na stupnici od 1 (nejhorší) do 10 (nejlepší).

Dotazník je rozdělen na 4 základní části:

  • 1) Úroveň poplatků (za vedení účtu, za pohyby na účtu, za platební kartu, za příjem drobných mincí, za platby do a ze zahraničí, za platby v ČR v cizí měně, za trvalé příkazy, inkasa, za hotovostní operace, za bezhotovostní operace, za internetové bankovnictví).
  • 2) Úroveň internetu (přehlednost internetových stránek, kvalita internetového bankovnictví).
  • 3) Úroveň poskytování informací (informace o změně cen služeb, o změně podmínek, jednání na pobočce).
  • 4) Úroveň dalších služeb (úrokové sazby, programy pro malé a střední podniky, pro živnostníky, vyřizování půjček a úvěrů, celkové hodnocení spokojenosti s bankou).

Na konci dotazníku budou moci podnikatelé vyplnit ještě dvě kolonky – průměrné měsíční výdaje za veškeré bankovní poplatky v rámci jednoho bankovního účtu a návrhy na zlepšení bankovních služeb.