Česká pojišťovna má už teď v celé zemi v terénu stovku mobilních techniků, další desítky jsou připraveni navštěvovat klienty v následujících dnech a předpokládáme, že do nejvíce postižených oblastí budeme tak, jako při minulých záplavách, přesunovat zaměstnance z míst, která vodou zasažena nebyla. Likvidaci záplavových škod se pak budou věnovat likvidátoři v Klientském servisu v Brně a v Praze. Díky tomu, že se zabývají pouze likvidaci jednotlivých případů a nemusí je dokumentovat a objíždět klienty, vyřídí mnohem více pojistných událostí.
Klientům, kteří chtějí ohlásit České pojišťovně kvůli velké vodě pojistnou událost, stačí pouze vytočit linku Klientského servisu ČP 841 114 114. Předtím by si měli připravit údaje, které pak za ně operátor po telefonu vyplní. Zejména jde o číslo pojistné smlouvy a stručný popis škody, ke které došlo. Podstatné je také uvést spojení, na kterém budou k zastižení. Od operátora naopak dostanou přidělené číslo pojistné události.
Stejně jako u jiných podobných případů musí klienti zamezit vzniku dalších pojistných událostí. S úklidem a opravami proto nemusí čekat až na příchod pracovníka pojišťovny, ale pokud poškozené a zničené věci vyfotografují, začít mohou hned. Budou-li chtít vyplatit zálohu ještě před likvidací pojistné události, musí to sdělit mobilnímu technikovi, který k nim přijde udělat prohlídku. Standardní likvidace jinak probíhá na základě předložených faktur.