Do Čech přichází nový fenomén v hypotékách: multibrand

Hypotéky v České republice prošly v posledních letech prudkým vývojem a úroveň nabídky českých hypotečních úvěrů je v současné době plně srovnatelná s nabídkou úvěrů na vyspělých evropských trzích. „Domnívám se, že nyní nastal čas posunout se o krok dál a trochu jiným směrem,“ komentuje vývoj Jan Sadil, generální ředitel Hypoteční banky. „Samozřejmě stále vyvíjíme nové produkty a služby, ale zároveň přemýšlíme, co by klientům zásadním způsobem ještě více zpřístupnilo hypotéky. Odpověď je jednoduchá: najít je na místech, která běžně navštěvují, odbourat nutnost návštěvy na pobočce banky. Náš recept se jmenuje multibrand.“

Strategie multibrandu je jednoduchá: Hypoteční banka nabízí své hypotéky nejen ve vlastní obchodní síti, ale i v obchodních sítích svých partnerů pod jejich značkou. Tato strategie přináší výhody především klientům. Mohou si vyřídit hypoteční úvěr tam, kde jim to vyhovuje – např. ve své bance nebo pojišťovně. Mají zaručenou prvotřídní nabídku, protože se jedná o produkty od specialisty, prakticky jediného na českém hypotečním trhu, a získávají podmínky dle svých preferencí.

Obchodní partneři zase nemusejí vyvíjet vlastní hypotéky a dostanou je připravené „na míru“, čímž ušetří nemalé náklady a čas. Svým klientům tak mohou nabídnout ještě širší a kvalitnější portfolio produktů a služeb. Na druhé straně pro Hypoteční banku znamená multibrandová strategie posílení pozice na trhu. Proto také podíl Hypoteční banky na trhu za poslední období plynule roste.

Hypoteční banka je průkopníkem multibrandu na českém trhu. Již v minulosti přinesla na trh řadu novinek, např. stoprocentní hypotéku. „Již delší dobu prodáváme naše produkty v obchodních sítích mateřské ČSOB, Poštovní spořitelny, Citibank a společnosti RE/MAX. Nyní jsme začali nově spolupracovat také s Českou pojišťovnou a ING a s dalšími partnery jednáme,“ doplňuje Jan Sadil.

Příští fází multibrandu podle něj může být prodej hypoték například přímo v obchodních sítích developerů a realitních kanceláří, ale do budoucna není vyloučena ani nabídka třeba ve velkých hypermarketech. Typickým příkladem společnosti, která nabízí svým zákazníkům komplexní finanční služby, je ve Velké Británii Tesco.