Desatero spokojeného bankovního klienta

Portál www.bankovnipoplatky.com vznikl na podzim 2005, jako protest proti alarmující situaci v oblasti bankovních poplatků. Web se na počátku věnoval pouze petici proti poplatkové politice našich bank. V průběhu následujících měsíců se na základě velkého zájmu veřejnosti a médií rozšířil. Základním cílem portálu je vyvinout tlak na banky, ale i na klienty, který by vedl ke snižování bankovních poplatků a naopak ke zvyšování bankovní vzdělanosti.

Diskuse o bankovních poplatcích neutichá a tak portál bankovnipoplat­ky.com přichází opět s něčím novým – Desatero spokojeného bankovního klienta:

  1. Přemýšlejte. Pečlivě si rozmyslete, co chcete, než vůbec vkročíte do banky.
  2. Vybírejte. Nenechte si vnutit služby a produkty, o které nestojíte. Vyžadujte profesionální přístup a servis.
  3. Porovnávejte. Vyhledávejte informace a porovnávejte jednotlivé služby a jejich ceny.
  4. Počítejte. Spočítejte si, co se vám nejvíce vyplatí, co je nejvýhodnější a nejefektivnější.
  5. Kontrolujte. Čtěte si smlouvy, které podepisujete, kontrolujte výpisy z účtu, zapisujte si pohyby na účtě.
  6. Poraďte se. Máte kde – odborné portály, poradenské firmy, spotřebitelské organizace, instituce státního dohledu.
  7. Buďte důslední. Nenechte se odbýt, trvejte si na svých právech a povinnostech banky.
  8. Buďte nároční. Nekývněte na první nabídku banky. Nebuďte nedočkaví, nic vám neuteče.
  9. Buďte aktivní. Ptejte se a informujte se při jakýchkoliv nejasnostech.
  10. Buďte opatrní. Nevěřte reklamám, pozor na „výhodné“ nabídky v rámci různých kampaní.

+

Buďte moudří. Dodržujte toto desatero a snížíte pravděpodobnost, že vás bankovní poplatky překvapí a naštvou.