Dámský investiční klub České spořitelny slaví druhé narozeniny

[Tisková zpráva] Druhé výročí založení slaví 15. února 2010, Dámský investiční klub České spořitelny. Za dobu své existence přivítal téměř 1 900 registrovaných členek se zájmem o investování. Velká část z nich je zároveň klientkami České spořitelny.

Téměř 70 % členek klubu má již zkušenosti s investováním. Z řad klientek České spořitelny je mezi členkami klubu zhruba 600 investorek. Převažují zatím konzervativní, nejčastěji investující do dluhopisů a dluhopisových fondů (ty tvoří necelých 30 % z celkového objemu jejich investic), dále do fondů peněžního trhu (25 %) a akcií (20 %). Zhruba 20 % investuje pravidelně.

„Těší nás pozitivní reakce členek, které při správě svých osobních nebo rodinných financí využívají informace a znalosti nabyté díky aktivitám klubu. U odborně-společenských setkání oceňují také možnost získat nové či zajímavé mezioborové kontakty,“ uvedla  Romana Vlková, manažerka Dámského investičního klubu České spořitelny.

Mezi členky klubu patří i manažerky, podnikatelky, političky či novinářky z celé České republiky – čtyři pětiny pocházejí z Čech a jedna pětina z Moravy. Více než 80 % z nich je v produktivním věku mezi 30 až 60 lety, nejpočetnější zastoupení má pak věková kategorie 40 až 49 let.

Za dobu svého fungování připravil Dámský investiční klub pět odborně-společenských setkání – čtyři se konala v Praze a jedno v Brně, podílel se na několika partnerských akcích a vydal celkem sedm čísel časopisu Lady In.

V tomto roce plánuje klub uspořádat zase nejméně dvě velké akce a vydat čtyři čísla časopisu. Pokračovat bude také v partnerské spolupráci s dalšími subjekty – především v oblasti odborně-společenských setkání. Stávajícími partnery jsou například časopis Harper’s Bazaar, Moravská asociace podnikatelek a manažerek, Hospodářská komora ČR nebo klinika Esthé.

Klubové členství je zdarma, stejně jako časopis Lady In rozesílaný všem členkám. Dámy mohou také využít přednostní pozvánky na klubové i partnerské akce.  

Založením Dámského investičního klubu navázala Česká spořitelna na tradici Erste Group, která touto aktivitou vyvrací zažitý stereotyp, podle něhož je investování jen mužskou záležitostí. Zároveň inspirovala další členy ve skupině Erste a svůj dámský investiční klub tak již mají i na Slovensku, v Maďarsku, Chorvatsku a nově ho budují v Rumunsku.