Další útok na účty spotřebitelů

V noci na dnešek obdržela řada spotřebitelů do svých e-mailových schránek výzvu k aktivaci nového systému zabezpečení u České spořitelny. Vzhledem k tomu, že jde opět o nový druh tzv. phishingu, zveřejňuje Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) základní pravidla, jak na tyto triky nenaletět.

Přestože banky v posledních měsících činí určité kroky ke zvýšení zabezpečení svých produktů internetového bankovnictví, aktivity podvodníků snažících se dostat na účty spotřebitelů neutichají. V noci z 11. na 12. října 2006 obdrželo mnoho spotřebitelů, mezi nimiž bylo i několik spolupracovníků SOS, e-mail od podvodníků snažících se dostat k datům pro přístup k účtu klientů České spořitelny. „Volba České spořitelny podvodníky při plošně rozesílaném e-mailu není náhodná. Má nejvíce klientů a tím i největší šanci, že některé z nich osloví,“ vysvětluje tisková mluvčí SOS Ivana Picková a dodává: „Vzhledem k tomu, že jde o stále častěji se vyskytující snahu o napálení uživatelů, vydává SOS preventivní rady pro spotřebitele.