Další inovace Servisu 24 vstupuje do ostrého provozu

Po dvouměsíčním testovacím režimu uvádí tento týden Česká spořitelna do ostrého provozu inovovanou verzi služby Servis 24. Tato verze navazuje na změny z července letošního roku. Rozsáhlé testování umožnilo plné vyladění funkčnosti služby. Zářijová inovace Servisu 24 přinesla zejména integraci GSM bankingu do služby Servis 24 a nové možnosti pro zabezpečení účtů a transakcí v Servisu 24 Internetbankingu pomocí autorizačních SMS kódů pro transakce nad 20,000 Kč a pomocí grafické klávesnice.

Po ověření funkčnosti autorizačních SMS zpráv, které proběhlo v uplynulých týdnech, je jejich používání povinné pro všechny transakce, které přesahují denní limit. Maximální hodnota denního limitu je přitom stanovena na 20,000 Kč, proti původně avizovaným 10,000 Kč. Klienti mají možnost si limit libovolně snížit. Vedle autorizační SMS zprávy je i nadále možné využít pro autorizaci nadlimitní transakce klientský certifikát nebo autentizační kalkulátor, které klientům doporučujeme využívat i pro přihlašování se do aplikace Servis 24 Internetbanking. Zahraniční platby budou prostřednictvím SMS autorizovány všechny, bez ohledu na výši převáděné částky.

Uživatelé služby Servis 24 současně získají možnost alternativně využít volitelnou grafickou klávesnici pro přihlášení do aplikace Internetbanking. Grafická klávesnice umožňuje bezpečnější zadání klientského hesla. Její použití však není povinné a to mimo jiné i s ohledem na požadavky slabozrakých a nevidomých uživatelů služby, kterým by povinné používání grafické klávesnice využívání služby znemožnilo.

K oběma uvedeným změnám jsme přistoupili na základě vyhodnocení pilotního provozu, který nám potvrdil, že hodnota limitu 20,000 Kč a volitelná grafická klávesnice budou optimálním kompromisem mezi zvýšenou bezpečností služby a klientským komfortem, řekl Aleš Mamica, ředitel úseku Přímé bankovnictví.

Od počátku své existence je Servis 24 postaven na třech hlavních principech: na kvalitní a široké funkčnosti, na bezpečnosti a na vysokém uživatelském komfortu. Mezi funkčnosti služby Servis 24, které byly zprovozněny v červenci 2005, patří přeshraniční platební styk v rámci zemí EU, avíza transakcí zahraničního platebního styku, možnost zobrazení penzijního připojištění a také podpůrné funkce (např. bankovní zprávy, popis transakce pro příkazce atd.).

Funkčnosti i zabezpečení služby budeme dále rozvíjet. Z hlediska funkčnosti nabízíme nyní na českém trhu nejširší elektronické bankovní služby. Díky autorizačním SMS je nyní také stupňovité zabezpečení služby Servis 24 kompletní. Každý klient má možnost individuálně kombinovat zabezpečení podle své aktuální potřeby: od hesla a jeho pravidelných změn přes grafickou klávesnici, SMS o zůstatku a transakcích, k bezpečnostním SMS, kalkulátoru a klientskému certifikátu až po možnost okamžitého zablokování účtu, konstatoval Aleš Mamica.

Historie služby Servis 24 sahá do roku 2001, kdy byl zprovozněn Servis 24 Telebanking. Následně, v roce 2002 vznikla služba Servis 24 Internetbanking. Služba Servis 24 GSM Banking byla připojena letos v září. Klienti mohou s pomocí jedné sady přístupových kódů a za jednu cenu využívat všechny součásti služby Servis 24. V současné době využívá Servis 24 celkem 894,000 klientů.